حفظ و نگهداری

نکات مهم در حفظ و نگهداری ماشین ظرفشویی

نکات مهم نگهداری از ظرفشویی

ماشین ظرفشویی یکی از پر کاربردترین وسایل موجود در آشپزخانه است و اگر با مشکلی مواجه شود به سرعت می‌توان به اهمیت آن پی ببرید. معمولا این وسیله باید بین 7 تا 12 سال عمر داشته باشد و این به شرایط نگهداری و سرویس این دستگاه بر می‌گردد. اگر در استفاده از آن نکات لازم رعایت نشود بدون شک و تردید، هیچگاه عمر این وسیله در منزل به 7 سال نخواهد رسید.

در این مقاله به چگونگی حفظ و نگهداری و در صورت نیاز تعمیر ماشین ظرفشویی اشاره داریم، برای آشنایی با این نکات ما را همراهی کنید.

نکات مهم در حفظ و نگهداری ماشین ظرفشویی

اگر اینقدر خوش شانس باشید که برای شستن ظرف‌ها یاری مانند ماشین ظرفشویی در منزل داشته باشید، بهتر است جهت نگهداری هرچه بهتر این وسیله به یک سری از نکات توجه کنید. این چند نکته به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین کارکرد و عملکرد را از این وسیله مشاهده کرده و همچنین بدون آنکه این دستگاه نیاز به تعمیر داشته باشد، تا مدت‌های طولانی از آن استفاده کنید.

ظرف‌ها را قبل از قراردادن در ماشین تمیز کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند در افزایش عمر مفید ماشین ظرفشویی و برخورداری از یک عملکرد درست به شما کمک کند، تمیز کردن ظرف‌ها قبل از قراردادن آن در ماشین است. سعی کنید ذرات و بقایای غذاهایی که بر روی ظرف‌ها وجود دارند را از بین ببرید.

ماشین ظرفشویی را بیش از حد پر نکنید

از دیگر نکاتی که باید حتما رعایت شود، پر نکردن ماشین ظرفشویی است. البته گفتن این جمله از عمل کردن به آن راحت‌تر است. گاهی وسوسه نشستن یک کاسه و یا بشقاب با دست به شما این اجازه را نمی‌دهد که بیش از توان ماشین، ظرف داخل آن قرار ندهید. اما بهتر است چند تکه ظرف را با دست بشویید تا مجبور نباشید بعد از اتمام کار ماشین به علت قرار گرفتن بیش از حد ظرف‌ها بر روی یکدیگر و تمیز نشدنشان، عملیات شستشو را مجددا تکرار کنید.

قبل از شروع کار ماشین، آب داغ را باز کنید

قبل از آنکه چرخه شستشو آغاز شود بهتر است شیر آب را باز کرده و منتظر بمانید تا داغ شود. عمل به این نکته در فصل زمستان به خصوص، می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. زیرا گرم کردن آب مدت زمانی به طول خواهد انجامید و با همین ترفند ساده، شما می‌توانید مدت زمان شستشو را کاهش دهید.

ماشین را بر روی برنامه درست شستشو قرار دهید

برای آنکه بتوان از این وسیله حداکثر عملکرد و بازدهی را دید، چندین پلن شستشو برای این ماشین برنامه‌ریزی شده که شما می‌توانید در شرایط مختلف یکی از آنها را انتخاب کرده و ماشین را روشن کنید. اما توجه داشته باشید که این عمل به خصوص زمانی که حجم ظروف زیاد است، نه تنها باعث تمیز شدن ظرف‌ها در اثر شستشو نشده، بلکه برعکس نتیجه‌ای جز وقت‌گیر بودن و افزایش هزینه‌ها برایتان به دنبال نخواهد داشت. سعی کنید بهترین و مناسب‌ترین برنامه را انتخاب کنید تا ماشین نیز عملکرد خوبی از خود نشان دهد.

یکبار به جای مواد شستشو از سرکه استفاده کنید

هر چند وقت یکبار، ماشین ظرفشویی را بدون آنکه یک لیوان در آن قرار دهید، روشن کرده و داخل مخزن مربوط به مواد شستشو، سرکه بریزید. این ماده می‌تواند ذرات قدیمی مانده در ماشین ظرفشویی را تمیز کرده و بوی بد ناشی از آنها را از بین ببرد. علاوه بر این، سرکه می‌تواند ذرات صابونی و رسوبات آب که در پی انجام شستشوهای متعدد در ماشین ظرفشویی باقیمانده است را نیز از بین ببرد.

کتابچه راهنمای وسیله را دور نیندازید

برای آنکه بتوانید از این وسیله یا هر وسیله الکتریکی به نحو احسن استفاده کنید، لازم است برخی نکات را رعایت کنید. این نکات ریز و مهم در دفترچه راهنمای آن ذکر شده و بهتر است شما قبل از آنکه ماشین ظرفشویی را روشن کنید، دفترچه راهنما را با دقت مطالعه کنید.

لبه‌ها و قسمت‌های بیرونی دستگاه را تمیز کنید

اگر گاهی بوی بد و آزاردهنده‌ای از ماشین ظرفشویی به مشام می‌رسد و این بو با استفاده از سرکه نیز برطرف نشده، بهتر است لبه‌ها و قسمت‌های بیرونی دستگاه را نیز تمیز کنید. گاهی ممکن است منشاء این بو از قسمت‌های ذکر شده باشد. چون لبه‌های بیرونی دستگاه به صورت منظم شسته نمی‌شود، بهتر است در فواصل مشخص و با استفاده از پاک‌کننده‌های خانگی به همراه یک پارچه مرطوب نسبت به این امر اقدام کنید.

 

از آنجایی که هزینه تعمیرات ماشین‌های ظرفشویی ممکن است گران تمام شود، عمل به نکات بالا می‌تواند به شما برای دوری از این هزینه‌ها کمک کند و موجب افزایش طول عمر وسیله شما شود.

ما در مرکز تاپ تعمیر، امکاناتی را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید در صورت بروز مشکلات احتمالی که برای این وسیله پیش خواهد آمد و از توان فنی شما خارج می‌باشد، نسبت به حل مسئله و مشکل اقدام کنیم. ما با در اختیار داشتن کارشناسان با تجربه و دقیق در اسرع وقت شما را یاری می‌کنیم.

اگر مشکل دستگاه شما جدیست حتما برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود با یکی از شعب ما تماس برقرار کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *