حفظ و نگهداری

نکات مهم نگهداری و استفاده صحیح از جاروبرقی

یکی از وسایلی که حضورش در منزل بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد جاروبرقی است. اما شما برای آنکه بتوانید از این وسیله برقی به طور مناسب استفاده کنید و سال‌ها حضورش را افزایش دهید باید به هنگام استفاده، برخی نکات برای نگهداری بهتر از آن را رعایت کنید.

ما امروز در این مقاله قصد داریم برخی نکاتی که می‌تواند برای افزایش عمر این وسیله به شما کمک کند را معرفی کنیم.

نکات مهم نگهداری و استفاده صحیح از جاروبرقی

یک جاروبرقی که به خوبی نگهداری شده باشد می‌تواند تا 20 سال نیز عمر کند و از ایجاد هزینه‌های مازاد نیز جلوگیری کند. اما برای آنکه بتوانید این وسیله را برای مدت‌های طولانی‌تر مورد استفاده قرار دهید لازم است به نکاتی که در ادامه آورده می‌شود، عمل کنید.

نحوه صحیح استفاده از جاروبرقی

اولین قدم برای استفاده صحیح از هر دستگاهی مطالعه کتابچه راهنمای آن است. باید قسمت‌های مختلف یک جارو برقی را بشناسید تا بتوانید در نگهداری و استفاده صحیح از آن نکات موردنظر را رعایت کنید. باید به خوبی دانست که به عنوان مثال درب دستگاه چگونه باز می‌شود و یا کیسه جارو را باید چگونه از آن خارج کرد. این امور تنها با مطالعه دفترچه راهنما حاصل می‌شود.

  • کیسه‌های جاروبرقی را به صورت دوره‌ای خالی کنید

مهم‌ترین نکته برای افزایش عمر این دستگاه، خالی کردن دوره‌ای کیسه جاروبرقی است. سعی کنید یک برنامه مدون و تنظیم شده برای این امر در نظر گرفته و آن را فراموش نکنید.

اگر تمیزکاری سنگینی با این دستگاه انجام داده‌اید، حتما بعد از استفاده کیسه را تخلیه کنید. با این ترفند، میزان ورود گرد و غبار به اجزای داخلی موتور کاهش پیدا کرده و در افزایش عملکرد کمک فراوانی می‌شود.

این عمل مدت زمان زیادی نمی‌گیرد، اما تاثیراتی که بر روی کارکرد دستگاه دارد. پس سعی کنید این موضوع را به یک عادت برای خود تبدیل کنید تا آن را فراموش نکنید.

  • همه گرد و غبار و آلودگی‌ها را از بین ببرید

هر چند وقت یکبار، دستگاه خود را از محیط منزل خارج کرده و قطعاتی که در دیدتان هستند را تمیز کنید و سعی کنید تمام آلودگی‌ها، گرد و غبار را پاک کنید. این نکته، یکی از مهم‌ترین راهکارهای موجود در نگهداری درست و صحیح جاروبرقی است.

  • فیلترها را مرتبا تمیز و در صورت نیاز، تعویض کنید

بسته به اینکه جاروبرقی تا چه حد پیشرفته است، ممکن است فیلترهای مختلف در آن قرار داشته باشد. برای تمیز و یا تعویض کردن این فیلترها باید دانست که آنها در کدام قسمت دستگاه قرار دارند. پس قبل از هر چیز نیاز است دفترچه راهنما را با دقت مطالعه کرد. یکی از نکات طلایی در نگهداری درست جاروبرقی‌ها، دقیقا همین مرحله است. هیچ چیز نمی تواند به خوبی فیلترهایی تمیز در بهبود عملکرد این دستگاه تاثیر بگذارد.

به طور مثال بعد از هر چهار بار که دستگاه را مورد استفاده قرار دادید، فیلترهای آن را بررسی و تمیز کنید. این عمل نه تنها باعث افزایش عمر فیلترها می‌شود، بلکه می‌تواند گرد و غبار دستگاه را نیز از بین برده و کمک کند تا این دستگاه به طور موثرتری کار کند.

  • برس جاروبرقی را بررسی کنید

برس جاروبرقی را به صورت دوره‌ای بررسی و چک کنید. هرچه این قسمت تمیزتر باشد، اثرگذاری آن در تمیز کردن بیشتر خواهد بود. اگر مقدار زیادی مو در این قسمت گیر کرده باشد می‌تواند عملا استفاده از دستگاه را بی‌نتیجه کند.

  • شلنگ جاروبرقی را مورد بررسی قرار دهید

بازرسی شلنگ یا لوله خرطومی جاروبرقی می‌تواند باعث بهبود کارایی دستگاه شود. گاهی اوقات ممکن است گلوله‌های بزرگ مو، گرد و غبار و موارد بزرگ در این قسمت گیر کند و مکش دستگاه را با اختلال مواجه کند. با چک کردن منظم این قسمت می‌توانید از بروز مشکلات این چنینی جلوگیری کنید.

گاهی اوقات لازم است لوله خرطومی جاروبرقی را خارج و درون آن را نگاه کنید و مطمئن شوید هیچ جسمی در آن گیر نکرده است.

  • قبل از بررسی برای پیدا کردن مشکلات، آن را خاموش کنید

جهت چک کردن جاروبرقی، آن را خاموش کنید. در غیر این صورت تاثیرات بدی روی عملکرد و کارکرد دستگاه گذاشته و مجبور می‌شوید یک جاروبرقی جدید تهیه کنید. پس برای اجتناب از هزینه‌های اضافی، این نکته به ظاهر ساده را فراموش نکنید.

  • جاروبرقی را از دسترس بچه‌ها دور نگهدارید

هرچه جاروبرقی قدرتمندتر باشد، کودکان شما باید کمتر آن را لمس کرده و با آن درگیر باشند. اگر دوست دارید به کودکان خود مسئولیت‌پذیری را آموزش دهید، سعی کنید از هر راهی برای رسیدن به این هدف استفاده نکنید. اموری که در آن ماشین‌های قدرتمندی مثل جاروبرقی حضور دارد، ممکن است پایان خوبی برای آموزش شما رقم نزنند.

در تعمیر گاه مجاز تاپ تعمیر آرزومندیم تا شما بتوانید بدون داشتن کوچکترین مشکل از وسایل برقی خود در منزل استفاده کنید، به همین دلیل لیستی از نکاتی که می‌تواند به شما در نگهداری و استفاده بهتر از این وسایل کمک کند در اختیارتان قرار داده‌ایم و امیدوارم با استفاده از این نکات بتوانید بهترین استفاده و کارایی را از لوازم موجود در منزلتان داشته باشید.

چنانچه دستگاه‌های شما دچار خرابی و مشکل شدند، از جمله تعمیر جاروبرقی حتما با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *