ارور و خطاها

چرا یخچال فریزر گرم است؟

یخچال گرم

یکی از مشکلات متداولی که ممکن است برای یخچال منزل شما اتفاق بیفتد، گرم شدن یخچال فریزر است. خراب شدن یخچال و فریزر و گرم شدن فضای داخل آن می‌تواند باعث خراب و فاسد شدن مواد غذایی و بروز مشکلات زیادی در پی آن شود. گرم شدن یخچال می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که با توجه به مدل و برند یخچال ممکن است متفاوت باشد. در ادامه با متداول‌ترین عوامل خرابی و گرم شدن یخچال و فریزر و روش‌های تعمیر یخچال آشنا می‌شویم.

دلایل گرم شدن یخچال و فریزر چیست؟

همانطور که گفتیم گرم شدن یخچال و فریزر می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. به طور کلی زمانی که سیستم سرمایش یخچال به خوبی کار نکند یا اینکه یخچال نتواند دمای پایین را حفظ کند، گرم می‌شود. از آنجایی که سیستم سرمایش یخچال در دو قسمت بالا و پایین (یا چپ و راست) معمولا جداست ممکن است یک بخش گرم شده و بخش دیگر سالم باشد. در ادامه به مهم‌ترین دلایل گرم شدن یخچال و فریزر اشاره می‌کنیم:

نشت گاز در یخچال

متداول‌ترین علت گرم شدن یخچال نشت گاز سرمایشی آن است. در صورتی که شبکه فلزی لوله‌ها در پشت یخچال نشتی داشته باشد، باعث تخلیه گاز شده و یخچال دیگر کار نمی‌کند. در صورتی که در بخش یخچال برفک وجود داشته باشد می‌توان گفت که لوله‌های آن نشت دارد. برای نشت یابی یخچال می‌توان از دستگاه الکترونیکی مخصوص استفاده کرد که به راحتی محل نشت را پیدا می‌کند.

کار نکردن فن یخچال

یکی دیگر از دلایل گرم شدن یخچال، خرابی موتور یا پروانه‌های فن است. خراب شدن این قطعه باعث توقف گردش سرما می‌شود و باعث می‌شود یخچال گرم شود.در این حالت هر کدام از فن‌های اپراتور، داخلی و کمپرسور ممکن است خراب شده باشند. در صورت خرابی هر کدام از این فن‌ها راه حلی جز تعویض آن وجود ندارد.

عدم کارکرد صحیح موتور

موتور قلب تپنده یخچال است و گاز سرد کننده را به محیط داخلی یخچال پمپاژ می‌کند. خراب شدن موتور به طور کلی کارکرد یخچال را مختلف می‌کند و باعث گرم شدن آن می‌شود. در صورت عدم کارکرد صحیح موتور می‌بایست قطعه خراب شده آن را تعویض کنید؛ البته در اغلب موارد لازم است کل موتور را تعویض کنید. به منظور حفظ عملکرد موتور و پیشگیری از خراب شدن آن می‌توانید نکات زیر را رعایت کنید:

  •         تمیز کردن فیلترهای یخچال
  •         قرار دادن یخچال در دمای زیر 27 درجه سانتی گراد
  •         تمیز کردن کندانسور
  •         قرار ندادن یخچال در مقابل نور آفتاب
  •         پر نکردن یخچال

خدمات ما: تعمیر یخچال فریزر دوو

برفک گرفتن داخل یخچال

برخی یخچال‌ها در محیط یخچال و فریزر ممکن است برفک بگیرند. چنانچه که برفک در انتهای یخچال جمع شود با جلوگیری از انتقال سرما، ممکن است باعث گرم شدن یخچال شود. در صورتی که برفک را در یخچال مشاهده کردید، آن را از برق بکشید تا برفک‌های آن آب شود. اگر سرمایش یخچال فریزر درست نشد، مشکل از جای دیگری است.

کثیف شدن کندانسور یخچال

کندانسور همان رادیاتور خنک کننده یخچال است که پروسه انتقال سرمای گاز به محیط یخچال را کنترل می‌کند. در صورتی که گرد و غبار در کندانسور یخچال جمع شود،‌ می‌تواند باعث گرم شدن یخچال شود.

خدمات ما: تعمیر یخچال فریزر ال جی 

پوسیدگی لاستیک دور درب یخچال فریزر

لاستیک دور درب یخچال و فریزر مانع از خروج سرمای داخل محیط یخچال شود. بعد از چند سال ممکن است لاستیک دور درب پاره یا پوسیده شود و منجر به خروج هوای سرد داخل یخچال شود. از این رو یخچال و فریزر گرم شده و ممکن است مواد غذایی داخل آن فاسد شود.

خرابی دمپر

در صورتی که یخچال و فریزر به یک دیگر متصل هستند و فقط داخل یخچال گرم شده، احتمال خرابی دمپر وجود دارد. دمپر در مواقع اضطراری شروع به کار می‌کند و سرمای داخل فریزر را به یخچال منتقل می‌کند. اگر یخچال شما دمپر دارد اما در مواقع اضطراری یخچال سرمایی ندارد، ممکن است این قطعه خراب شده باشد.

خدمات ما: تعمیر یخچال فریزر هیمالیا

راهکارهای عیب یابی و تعمیر یخچال

برای اینکه بتوانید دقیقا مشخص کنید که گرم شدن یخچال و فریزر چه علتی دارد، لازم است ابتدا با قطعات مختلف و عملکرد آنها آشنا باشید. گاهی اوقات ممکن است با یک تمیز کردن ساده یا تعویض یک قطعه جزئی، مشکل یخچال برطرف شود. اما در برخی موارد ممکن است به راهکارهای پیچیده‌تری مثل نشت گیری لوله‌ها یا تعویض موتور احتیاج داشته باشید. در هر صورت بهتر است در زمان مواجه شدن با خرابی یخچال، با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید و یخچالتان را تعمیر کنید.

برای اینکه از خراب شدن یخچال جلوگیری کنید لازم است به نحوه نگهداری آن توجه داشته باشید. بهتر است یخچال به دور از نور خورشید و حتی اجاق گاز نگهداری شود. همچنین لازم است یخچال حداقل 10 سانتی متر از دیوار و وسایل کناری خود فاصله داشته باشد. علاوه بر این بهتر است محفظه‌های داخل یخچال را کامل پر نکنید تا امکان گردش هوا و خنک سازی یخچال وجود داشته باشد.

خدمات ما: تعمیر یخچال فریزر سامسونگ

چرا برای تعمیر یخچال باید به تعمیرکاران متخصص مراجعه کنیم؟

یخچال‌ها برندها و مدل‌های مختلفی دارند که هر یک عملکرد متفاوتی داشته و حتی ممکن است در قطعات به کار رفته تفاوت داشته باشند. از سویی دیگر تعمیر یخچال یک کار تخصصی است و اگر به درستی انجام نشود ممکن است باعث آسیب بیشتر به یخچال شود. از این رو برای تعمیر یخچال لازم است به تعمیرکاران متخصص و ماهری مراجعه کنید که نمایندگی معتبر دارند. این تعمیرکاران می‌توانند به سرعت علت اصلی خرابی یخچال را تشخیص داده و آن را با کمترین هزینه برطرف کنند. همکاران ما در تاپ تعمیر آماده ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه به شما هستند. کافیست با این شماره ها تماس بگیرید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *