آموزش تعمیر

چگونه صدای یخچال فریزر را برطرف کنیم؟

تعمیر یخچال فریزر

تمام یخچال و فریزرها، به‌صورت طبیعی دارای صدا هستند. این مسئله هنگامی نگران کننده می‌شود که صداها از حالت طبیعی خارج شوند و یا در عملکرد یخچال مشکلی به‌وجود بیاورند. در این مطلب به بررسی انواع صداهای یخچال می‌پردازیم و با چند راهکار ساده به شما می‌گوییم چگونه صدای یخچال فریزر را برطرف کنیم؟ اگر به خدمات تعمیر یخچال فریزر نیاز دارید، می توانید با شماره های سایت تماس بگیرید تا همکاران ما شما را در این زمینه راهنمایی کنند. 

انواع صدای یخچال فریزر

  • صدای آرام و مداوم طبیعی
  • صدای جیر جیر: مربوط به درب یخچال
  • صدای تق تق: به دلیل محکم نبود ظرف تخلیه، سیستم دیفراست
  • صدای تیک تیک: خراب شدن رله ها و شروع فعالیت کمپرسور
  • صدای ساییدگی
  • صداهای پشت یخچال: مربوط به فعالیت فن کندانسور
  • صدای چکه آب: ذوب شدن یخ‌ها و ریختن آب در سینی زیر یخچال
  • صدای قل قل: مربوط به روغن موجود در کمپرسور
  • صدای بوق ( آلارم ):  دلایل مختلفی باعث شنیده شدن صدای بوق می‌شوند
  • صدای خرخر مانند: مربوط به حرکت گاز داخل لوله‌های یخچال

در ادامه به بررسی این صداها و روش‌عای برطرف کردن آن‌ها می‌پردازیم.

چگونه صدای یخچال فریزر را قطع کنیم؟

  • در اولین قدم منبع صدا را پیدا کنید

این که بتوانید پیدا کنید صدای یخچال از کدام قسمت شنیده می‌شود، یعنی توانسته‌اید نصف راه را برای از بین بردن صدا و حل مشکل طی کنید. صداهای یخچال ممکن است از قسمت‌های پایین، پشت یخچال، داخل، زیر آن و …. باشد.

  • محکم کردن ظرف تخلیه

در قسمت پایینی یخچال قسمتی وجود دارد که در آن یک ظرف تخلیه وجود دارد. اگر این ظرف شل شده باشد ممکن است باعث ایجاد صداهایی از  پایین یخچال شود. برای حل این مشکل تنها کافی است ظرف تخلیه را در جای خود ثابت و محکم کنید.

  • سیستم نوفراست ( یخ زدایی )

وظیفه اصلی سیستم نوفراست برفک زدایی است. از آنجایی که یخچال‌های امروزی هوشمند هستند، به صورت دائمی از این سیستم استفاده می‌کنند و صدای طبیعی مربوط به گرم شدن المنت‌ها و  یخ زدایی را دارند. اما اگر این صداها بیش از اندازه شود و صدایی شبیه به تیک تیک از یخچال فریزر شما شنیده شود، بهتر است حتما از یک تکنسین ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

  • تراز نبودن یخچال

گاهی ممکن است سطح زیرین دستگاه صاف نباشد و به علت تراز نبودن، صداهایی از یخچال در حین کار شنیده شود. یا به علت مجاورت یخچال فریزر با سطوحی مانند کابینت، بین آنها اصطکاک ایجاد شده و باعث ایجاد صداهای زیادی شود. در این حالت بهتر است با استفاده از دستگاه تراز، از صاف بودن سطح زیر یخچال اطمینان حاصل کنید

  • فن کندانسور

کندانسور قطعه‌ای است که در یخچال‌های نسل قدیم در قسمت پشت و بیرونی و در یخچال‌های جدید در بدنه آن تعبیه شده است. کندانسور همزمان با کمپرسور و فن اواپراتور کار می‌کند. نشستن گرد و خاک روی این قسمت ممکن است باعث عملکرد ضعیف یخچال و خنک نشدن مواد غذایی شود. برای این که اطمینان حاصل کنید که اشکال از کندانسور است یا نه، در مرحله اول دستگاه را از برق بکشید و کندانسور را چک کنید. می‌توانید گرد و غبار موجود روی این قطعه را با استفاده از ­یک برس نرم از بین ببرید.

خدمات ما: تعمیر یخچال فریزر سامسونگ 

  • فن اواپراتور

هنگامی که کمپرسور مشغول به فعالیت است، اواپراتور وظیفه دارد هوا را به سمت کویل‌های اواپراتور بکشاند. نقص عملکرد در این قطعه می‌تواند موجب آب شدن یخ مواد داخل فریزر و همچنین خنک نشدن مواد غذایی موجود در یخچال شود. از آنجایی که فن اواپراتور در قسمت داخلی فریزر است، دسترسی به آن کمی دشوار است و پیشنهاد می‎شود از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. با این حال اگر توانستید به فن اواپراتور دست پیدا کنید، از چرخیدن پروانه آن مطمئن شوید. در صورتی‌که پروانه به سختی می‌چرخید، آن را روغن کاری کنید و اگر گرد و غباری روی فن بود، آن را با یک برس نرم از بین ببرید.

  • صدای کمپرسور

به صورت کلی کمپرسور مدام در فعالیت است تا مبردها در سیم جریان داشته باشند. بنابراین همیشه صدای آرامی از یخچال شنیده می‌شود. اگر این صدای مداوم زیاد و آزاردهنده شد، ممکن است کمپرسور دستگاه دچار مشکل شده و نیاز به تعویض داشته باشد.

  • مبرد ( گاز داخل یخچال )

اگر داخل لوله کندانسور گرد و غبار رفته باشد و یا لوله قدیمی و فرسوده شده باشد، گاز داخل یخچال در حین حرکت صدایی شبیه به زوزه ایجاد می‌کند. برای رفع این مشکل حتما به کمک یک تعمیرکار ماهر نیاز دارید تا گاز موجود را تخلیه کرده و مجددا آن را شارژ کند.

  • عملکرد رله استارت

اگر رله استارت توانایی این را نداشته باشد که سیم‌پیچ‌ها را به یکدیگر متصل نگه دارد، از یخچال صدای تق تق شنیده می‌شود. برای رفع این مشکل کافی است رله استارت را تعویض کنید.

تعمیر و سرویس یخچال

از آنجایی که یخچال و فریزر از وسایل بسیار حساس و همچنین ضروری در منزل هستند، نگهداری و تعمیر آنها بسیار حائز اهمیت است. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، رفع برخی از مشکلات در یخچال، تنها باید توسط افراد ماهر برطرف شود. زیرا ممکن است نه تنها ایراد حل نشده، که حتی مشکل بزرگتری نیز به‌وجود بیاید و شما را با هزینه‌های سنگینی مواجهه کند. بنابراین برای تعمیر و سرویس یخچال فریزر حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.      

تاپ تعمیر تعمیرگاهی که در دسترس شماست

تعمیرگاه تاپ تعمیر به عنوان یک تعمیرات لوازم خانگی، به مدت 20 سال در این عرصه فعالیت کرده و با تمامی انواع یخچال فریزرهای ایرانی و خارجی آشنایی دارد. بنابراین اگر به هر دلیلی دستگاه شما دچار نقص شد، کافی است با تاپ تعمیر تماس بگیرید تا تکنسین‌های ماهر و متخصص ما برای رفع مشکلات پیش‌آمده به شما کمک کنند.

از جمله مزایای استفاده از تعمیرگاه تاپ تعمیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تعمیر انواع یخچال فریزرهای ایرانی و خارجی در تهران، پردیس و شهر ری

دریافت مشاوره رایگان

استفاده از نیروهای کاملا متعهد و متخصص

صرفه جویی در زمان

دریافت ضمانت انجام کار

استفاده از قطعات اصل یخچال فریزر

و ….

برای بهره‌مندی از این امکانات و تعمیر یخچال ساید بای ساید در تهران، کافی است با ما در تماس باشید تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل به‌وجود آمده را در سریع‌ترین زما و با بهترین کیفیت ممکن برای شما برطرف کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *