ارور و خطاها

چرا ماشین ظرفشویی کار نمی کند؟

کار نکردن ماشین ظرفشویی

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که سیم ماشین ظرفشویی را به پریز وصل کنید، تنظیمات را انجام دهید اما ماشین ظرفشویی کار نکند. کار نکردن ماشین ظرفشویی می‌تواند علل مختلفی داشته باشد و معمولا به مدل دستگاه ارتباطی ندارد؛ چرا که مدل‌های مختلف ماشین ظرفشویی اگرچه ممکن است عملکرد متفاوتی داشته باشند، اما ساختار یکسانی دارند. در ادامه با ما همراه شوید تا به دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی و راهکارهای رفع آن بپردازیم. اگر نیاز به مشاوره تخصصی در زمینه تعمیر ماشین ظرفشویی نیاز دارید، می توانید با شماره های 021-22863018  –  021-44164247 تماس بگیرید.

دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی 

همانطور که گفتیم کار نکردن ماشین ظرفشویی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که از نقص‌های جزئی تا خرابی‌های گسترده را شامل می‌شود. در ادامه مهم‌ترین عواملی که بر کار نکردن ماشین ظرفشویی تاثیر می‌گذارد و روش‌های شناسایی این مشکلات را بررسی می‌کنیم.

  • خرابی قفل درب دستگاه

در صورتی که درب دستگاه ماشین ظرفشویی به خوبی کار نکند دستگاه شروع به کار نمی‌کند؛ این سیستم به منظور جلوگیری از بیرون ریختن آب و آسیب به دستگاه طراحی شده است. این مشکل ممکن است مربوط به خرابی قفل درب یا سوئیچ قفل درب باشد. بنابراین ابتدا درب را چک کنید تا از بسته شدن آن مطمئن شوید.

  • خرابی تایمر ماشین ظرفشویی

اولین مرحله از روشن شدن ماشین ظرفشویی تخلیه آب باقی مانده ای است که ممکن است در کف دستگاه به جا مانده باشد. در صورتی که ماشین ظرفشویی در این مرحله متوقف می‌شود و صدای تخلیه آب را نمی‌شنوید، ممکن است علت آن خرابی تایمر باشد. تایمر زمان تامین برق موتور پمپ و مدار هیتر را تعیین می‌کند. چک کردن تایمر ماشین ظرفشویی و اتصالات آن به تشخیص علت کار نکردن ماشین ظرفشویی کمک می‌کند.

خدمات ما: تعمیر ماشین ظرفشویی پاکشوما

  • خرابی سوئیچ سلکتور ماشین ظرفشویی

سوئیچ سلکتور ماشین ظرفشویی برای انتخاب مودهای مختلف شستشو کاربرد دارد. در صورتی که دکمه‌ها یا سیستم سلکتور خراب باشد، ممکن است ماشین ظرفشویی کار نکند. به این منظور توصیه می‌شود ابتدا دکمه‌ها را چک کنید تا کاملا بیرون آمده و گیر نداشته باشند.

  • خرابی رله استارت ماشین ظرفشویی

در برخی از ماشین‌های ظرفشویی رله استارت روی موتور پمپ اصلی قرار دارد و برق سیم پیچ استارت موتور را تامین می‌کند. در صورتی که ماشین ظرفشویی برق را دریافت می‌کند اما روشن نمی‌شود، ممکن است اشکال از رله استارت موتور باشد.

خدمات ما: تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا

  • ایراد فیوز حرارتی

یکی دیگر از دلایل کار نکردن ماشین ظرفشویی، سوختن فیوز حرارتی است که از برد کنترل دستگاه محافظت می‌کند. این فیوزها در صورت نوسان برق یا اتصال کوتاه می‌سوزند و از سوختن موتور جلوگیری می‌کنند. همچنین در صورتی که دستگاه برق کافی دریافت نکند مانع از روشن شدن دستگاه می‌شوند. در چنین شرایطی تعویض فیوز و حل کردن مشکل نوسان برق می‌تواند مشکل را برطرف کند.

  • خرابی موتور

در صورتی که موتور محرک ماشین ظرفشویی خراب باشد قاعدتا شروع به کار نمی‌کند. در چنین شرایطی ممکن است ماشین ظرفشویی روشن شود اما شروع به کار نکند. در شرایطی که ماشین ظرفشویی به کلی روشن نمی‌شود و از سالم بودن موتور نیز اطمینان دارید،‌ احتمالا برد دستگاه خراب است.

خدمات ما: تعمیر ماشین ظرفشویی پاکشوما

راهکارهای شناسایی علت کار نکردن ماشین ظرفشویی

برای اینکه بدون نیاز به تعمیر اساسی مشکل کار نکردن ماشین ظرفشویی را حل کنید،‌ کافی است یک سری اقدامات ساده را انجام دهید که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

  • از بسته بودن درب ماشین ظرفشویی اطمینان حاصل کنید.
  • دکمه ریست ماشین ظرفشویی را یکبار نگه دارید.
  •  از سالم بودن قفل درب اطمینان پیدا کنید.
  • مطمئن شوید حالت قفل کودک فعال نیست.
  • از اتصال آب و برق دستگاه مطمئن شوید.
  • مطمئن شوید دکمه‌های سلکتور ماشین ظرفشویی گیر نکرده باشد.
  • در صورتی که با هیچ کدام از این اقدامات ماشین ظرفشویی شروع به کار نکرد، با یک تعمیرکار لوازم خانگی متخصص و مجرب تماس بگیرید.

چگونه ماشین ظرفشویی را تعمیر کنیم؟

در انتخاب تعمیرکار ماشین ظرفشویی حتما دقت و توجه کافی داشته باشید. در صورتی که افراد غیر متخصص یا حتی خودتان اقدام به باز کردن ماشین ظرفشویی و تعمیر آن کند، ممکن است به قطعات اساسی دستگاه آسیب وارد شده و مشکلات جبران ناپذیری در دستگاه به وجود آید. بنابراین از اقدامات غیر تخصصی خودداری کنید و اجازه بدهید یک تعمیرکار متخصص علت خرابی را شناسایی و برطرف کند.  این کار نه تنها احتمال خرابی مجدد خودرو را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند به بهبود عملکرد ماشین ظرفشویی نیز کمک کند. برای دریافت مشاوره تخصصی در این زمینه می توانید با همکاران ما در تاپ تعمیر تماس بگیرید. شماره های تماس:

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *