ارور و خطاها

چرا ماکروفر کار نمی کند؟

کارنکردن ماکروفر

شاید شما هم تجربه این اتفاق را داشته باشید که هرچه دکمه‌های ماکروفر را فشار بدهید، دستگاه شروع به کار نکند.
کار نکردن ماکروفر و یا عدم فعالیت و توقف ناگهانی مایکروفر از جمله مشکلات رایجی است که ممکن است برای این دستگاه رخ بدهد. در این مطلب به این سوال پاسخ می‎دهیم که چرا ماکروفر کار نمی‌کند و راهکارهای ساده برای حل این مشکل را بررسی می‌کنیم. در پایان نیز بهترین تعمیرگاه برای تعمیر ماکرووفر را به شما معرفی می‌کنیم.

دلایل کار نکردن ماکروفر

در این بخش به بررسی عواملی که ممکن است باعث کارنکردن ماکرویو شود می‌پردازیم؛ اما پیش از آن به این موضوع توجه داشته باشید که ماکرویو به جریان برق متصل باشد و از نظر کابل و سیم برق مشکلی نداشته باشد.

خراب شدن درب و قفل ماکروویو

معمولا تمام انواع ماکرویوها دارای 3 تا 4 سوئیچ در درب خود هستند که وظیفه اصلی‌شان بسته شدن درب به‌طور کامل است. هنگامی که قلاب موجود در درب ماکروفر به میکروسوئیچ‌ها متصل می‌شود، برای شروع کار، از مدار اصلی سیگنال‌هایی به برد اصلی ارسال می‌شود. در صورتی‌که قلاب‌ها و یا میکروسوئیچ‌ها صدمه دیده باشند یا دچار پوسیدگی شده باشند، این اتصال برقرار نمی‌شود. در نتیجه دستگاه نمی‌تواند شروع به‌کار کند.
به این نکته توجه داشته باشید که بعضی از مایکروفرها دورتادور درب خود لاستیک یا واشر دارند. در صورتی‌که این لاستیک خراب یا پاره شده باشد، ماکروفر شروع به فعالیت نخواهد کرد

نچرخیدن سینی داخل ماکروفر

اگر جسم سنگینی روی سینی دستگاه گذاشته شود، ممکن است در اثر فشاری که به ریل‌های آن وارد می‌شود، سینی امکان چرخش نداشته باشد. گاهی اوقات نیز در اثر تجمع چربی و تکه‌های موادغذایی، ممکن است جلوی حرکت چرخ‌ها را گرفته شده و در نتیجه آن سینی داخل دستگاه نچرخد.

نوسانات برق

همان‌طور که می‎دانید، نوسانات برق تاثیر منفی زیادی روی وسایل الکتریکی می‌گذارد. برای پیشگیری از این مسئله بهتر است از ترانس‌های برق استفاده کنید که جریان برق ورودی به دستگاه را کنترل کنند.

خراب شدن صفحه کنترل یا کلیدهای دستگاه

ماکروفرها بسته به نوعشان صفحه کلید مکانیکی یا لمسی دارند. طبیعتا حساست صفحات لمسی بسیار زیاد است و ممکن است نسبت به محرک‌هایی مانند دست خیس، لکه‌های روغن و آلودگی و… واکنش نشان دهند. اگر دستگاه به‌طور ناگهانی از کار افتاد، ممکن است صفحه کنترل لمسی آن دچار مشکل شده باشد. همچنین ممکن است خرابی برد نیز در فعالیت صفحه لمسی ماکروفر اختلال ایجاد کند.

خرابی برد ماکروفر

از برد به عنوان قطعه‌ای به عنوان مغز دستگاه نام برده می‎شود که از طریق نیروی الکتریسیته به سایر قطعات دستور شروع یا متوقف شدن و پایان فعالیت را می‌دهد. با توجه به اهمیت کاری که برد انجام ‌می‌دهد، پیشنهاد می‎شود برای تعمیر و یا حتی تشخیص کارکرد درست آن، حتما از یک تکنسین ماهر کمک بگیرید.

بسته شدن دریچه روی دستگاه

اگر دقت کرده باشید در قسمت کناری ماکروفر یک دریچه‎ی هوا وجود دارد که مسئولیت خنک کردن دستگاه و گردش هوا داخل موتور را برعهده دارد. اگر به هر دلیلی این دریچه بسته یا مسدود شود، عملکرد دستگاه با مشکل مواجه می‌شود. در برخی موارد ممکن است این مورد باعث خاموش شدن ناگهانی دستگاه نیز بشود.

اختلال در عملکرد فیوز سرامیکی

وظیفه اصلی فیوز سرامیکی محافظت از دستگاه در برابر نوسانات برقی است. اگر نوسانات برق شدید شود، دستگاه دچار شوک الکتریکی می‌شود. این شوک باعث سوختن فیوز سرامیکی و درنتیجه عدم فعالیت ماکروفر می‌شود. از دیگر مسائلی که می‌تواند به خراب شدن فیوز سرامیکی مرتبط باشد، می‌توان به روشن نشدن دستگاه و خاموش شدن صفحه کنترل لمسی اشاره کرد.

خراب شدن فیوز حرارتی

فیوز حرارتی از دیگر فیوزهای اصلی موجود در ماکروفر است که وظیفه‌اش جلوگیری از گرم شدن بیش از حد دستگاه است. اگر دستگاه بیش از اندازه گرم شود، جریان برق در آن قطع می‎شود و در نتیجه ماکروفر خاموش می‎شود. برای فهمیدن این موضوع که فیوز حرارتی دستگاه سوخته است یا نه می‎توانید از مولتی متر استفاده کنید. اما باتوجه به حساس بودن این قطعه، پیشنهاد می‌شود حتما از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

خدمات ما: تعمیر اجاق گاز

خراب شدن مگنترون

مگنترون یکی از قطعات اصلی در ماکروفر است که با استفاده از تولید فرکانس بالا، موجب گرم کردن دستگاه می‌شود. خراب شدن مگنترون باعث اختلال در کارکرد ماکروفر و عدم تولید گرما خواهد شد. در صورتی که مگنترون بسوزد، به دلیل تولید نشدن گرما، مایکروفر کار نمی‌کند و نیاز است این قطعه را تعویض کنید. برای تعویض مگنترون حتما از قطعات اصل استفاده کنید تا دستگاه شما دچار مشکل نشود.

خراب شدن دیود

دیود از عوامل اصلی افزایش ولتاژ در دستگاه است که می‌تواند ولتاژ موردنیاز مگنترون را تا 5000 ولت افزایش بدهد. اگر این قطعه سوخته باشد، ولتاژ موردنیاز برای گرم کردن به مگنترون نمی‌رسد و در نتیجه غذاها به خوبی گرم نمی‌شوند. برای تست سالم بودن دیود می‌توانید از مولتی متر کمک بگیرید اما حتما توجه داشته باشید که پیش از هرکاری حتما دستگاه را از برق بکشید. با این‌حال، باتوجه به اینکه ماکروفر همواره مقدار زیادی الکتریسیته در خود ذخیره می‌کند، پیشنهاد می‌شود این کار را به تعمیرکار ماکروفر بسپارید.

بهترین تعمیرگاه ماکروفر در تهران

به‌طور کلی برای پیدا کردن بهترین تعمیرگاه لوازم خانگی نیاز است برخی ویژگی‌های اساسی مانند مهارت تعمیرکار و استفاده از قطعات اورجینال را مدنظر قرار دهید. تاپ تعمیر با 20 سال سابقه در زمینه تعمیر انواع لوازم برقی، توانسته یکی از بهترین تعمیرگاه‌های لوازم خانگی لقب بگیرد.
از جمله عواملی که باعث شده افراد زیادی تاپ تعمیر را انتخاب کنند می‌توان به
مشاوره رایگان
بهره‌گیری از متخصصین مجرب و کارکشته
استفاده از قطعات لوازم خانگی اصل
حضور تکنسین و تعمیرکار مربوطه در محل
تشخیص درست و حرفه‌ای مشکلات دستگاه‌ها
قیمت منصفانه
پشتیبانی پس از خدمات
ضمانت‌نامه کتبی
و ….
اشاره کرد.
برای ثبت مشاوره به منظور تعمیر ماکروفر در تهران، کافی است از طریق شماره‌های درج شده با ما در تماس باشید.

نتیجه‌گیری

از جمله مواردی که ممکن است افراد در حین کار با مایکروفر با آن مواجه شوند، خاموش شدن ناگهانی دستگاه است. در این مطلب به بررسی اصلی‌ترین دلایل خاموش شدن ماکروفرها پرداخیتم و علت‌های برطرف کردن آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *