ارور و خطاها

علائم خرابی یخچال فریزر ال جی و راه های تعمیر آن

نشانه های خرابی یخچال ال جی
در این قسمت از وبلاگ تاپ تعمیر آمده ایم تا درباره علائم خرابی یخچال فریزر ال جی و راه های تعمیر آن برای شما صحبت کنیم. یکی از بهترین و معروف ترین برندها در یخچال فریزر، برند ال جی است و سالانه از طرف افراد زیادی برای خرید آن تقاضا می شود. این یخچال ها به دلیل کیفیت بسیار بالا، قابلیت های منحصر به فرد و ویژگی های کاربردی که دارند همواره مورد توجه عموم قرار گرفته اند. اما به هر حال هر چقدر هم که یک یخچال پیشرفته و مدرن باشد، باز هم در مواردی ممکن است دچار خرابی و یا اختلال شود. در این مطلب قصد داریم در مورد علائم خرابی و تعمیر یخچال فریزر ال جی بگوییم. با ما همراه باشید.

علائم خرابی یخچال فریزر ال جی

در این قسمت چند مورد از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای یخچال فریزر های ال جی پیش بیاید را برای شما شرح می دهیم:

سر و صدای زیاد یخچال ال جی

موتور یا کندانسور یکی از مهم ترین اجزا و قطعات یخچال است که وظیفه سرد کردن یخچال را به عهده دارد. این موتور توسط یک فن مخصوص خنک می شود و هوا در داخل آن جریان می یابد. این فن در پشت یخچال قرار می گیرد که اگر دچار اختلال و خرابی شود، با باز شدن درب یخچال، سر و صدای آن شنیده می شود. در این مواقع ممکن است تیغه های فن دچار آسیب شده باشد و یا چیزی در لابه لای پره ها گیر کرده باشد که در این صورت باید تعمیرکار بیاید و مشکل را حل کند و اگر حل نشد، فن را تعویض کند. موتور یخچال فریزرهای ال جی هم با گذشت زمان دچار فرسودگی و استهلاک می شود که در این صورت به مرور زمان موتور پر سروصدا می شود. برای پیشگیری از خراب شدن موتور و ایجاد آسیب های جدی به یخچال، باید هر چه زودتر با شماره های سایت تماس بگیرید تا مشکل را حل کند. 

خراب شدن ترموستات یخچال

ترموستات یخچال هم ممکن است به دلیل استهلاک طبیعی با خرابی در سیم کشی یخچال، دچار خرابی و مشکل شود. برای این که مطمئن شوید عملکرد ترموستات مختل شده یا سالم است، می توانید چند مورد را بررسی کنید. ممکن است جدیدا متوجه شده باشید که یخچال شما مانند گذشته مواد غذایی را سرد نمی کند یا بیش از حد سرد می کند و باعث یخ زدگی مواد غذایی در یخچال می شود. همچنین ممکن است با علائم دیگری مانند نوسان دمایی، کارکرد مداوم یخچال، روشن ماندن دائمی کمپرسور و یا عدم روشن شدن آن روبرو شوید که در این صورت توصیه می کنیم از تعمیرکار بخواهید تا ترموستات را مورد بررسی قرار دهد و در صورت لزوم آن را تعویض کند.

برفک زدن یخچال فریزر

برفک زدن یخچال یکی از آزار دهنده ترین و پردردسرترین مشکلاتی است که ممکن است هر فردی با آن روبرو شود. چرا که مجبور هستید هر چند مدت آن را تمیز کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. اما این موضوع در یخچال های مدرن و پیشرفته امروزی به این معنا است که یخچال شما دچار خرابی شده و می تواند چند علت داشته باشد. ممکن است یخچال در مکان گرمی قرار گرفته باشد؛ این یکی از مهم ترین و رایج ترین دلیل ها است. شاید هم درب یخچال فریزر یا نوار لاستیکی دور آن دارای مشکل شده باشد. در این صورت معمولا لازم است درب یخچال رگلاژ شود و یا اگر لازم بود تعمیرکار نوار آن را تعویض یا تعمیر کند.

جمع شدن آب در کف یخچال فریزر

همان طور که گفتیم بیشتر یخچال های امروزی بدون برفک هستند و سیستم های برفک زدایی خودکار دارند که می توانند برفک ها را آب کنند و از طریق لوله های مخصوص از یخچال خارج کنند. اگر این لوله ها به هر دلیلی مانند قرار گرفتن یا گیر کردن مواد غذایی، دچار گرفتگی شوند، برفک آب شده نمی تواند از لوله خارج شود و دوباره به یخچال بر می گردد و در کف یخچال ریخته می شود. گاهی هم ممکن است المنت مخصوصی که برای ذوب کردن برف در داخل یخچال وجود دارد، ایراد پیدا کرده باشد.

یخ نزدن مواد غذایی در فریزر

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است در یخچال های فریزر ال جی با آن روبرو شوید، عدم یخ زدن مواد غذایی است. دمای فریزر معمولا از منفی 16 تا منفی 21 درجه سانتی گراد است. اگر مواد غذایی شما در این محدوده دمایی یخ نمی زند، این احتمال وجود خواهد داشت که سیم پیچ های کندانسور آن دچار مشکل شده باشد. البته گاهی هم ممکن است در فن کندانسور یا سیستم یخ زدایی آن مشکلاتی پیش آمده باشد. در این صورت باید از تعمیرکار بخواهید تا این موضوع را بررسی کند.
بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *