معرفی محصول

تفاوت ماکروفر و سولاردام و آون توستر

تفاوت ماکروفر، سولاردام و آون توستر

اگر به پخت غذا، کیک و شیرینی علاقه دارید و یا می‌خواهید با یک وسیله مناسب غذا پخته یا آن را گرم کنید، احتمالا سردرگم بوده و نمی‌دانید که باید چه دستگاهی را انتخاب کنید. از طرفی ممکن است بخواهید یک گرم کن مناسب را به عنوان جهیزیه تهیه کرده و با استفاده از آن یخ زدایی، گریل کردن و پختن مواد غذایی را انجام دهید. در این شرایط آشنایی با تفاوت ماکروفر و سولاردام و آون توستر می‌تواند به انتخاب بهتر شما کمک کند و باعث تجربه خریدی هوشمندانه شود.

آشنایی با ماکروفر و ویژگی‌های آن

یکی از بهترین اختراعات قرن بیستم، اجاق Microwave است. این وسیله بسیار پرفروش و کاربردی است و در بیشتر خانه‌ها، ادارات و… پیدا می‌شود. فرض کنید که از صبح سرکار بوده‌اید و خسته به خانه رسیده‌اید. در این شرایط می‌توانید خیلی راحت و سریع نهار یا شام درست کنید. اجاق ماکروویو در مدت زمان کوتاهی غذا می‌پزد. همچنین برای درست کردن کیک یا گرم کردن غذا به کار می‌رود.

این وسیله که با امواج الکترومغناطیسی کار می‌کند، بر روی مواد مختلف تاثیرات متفاوتی دارد. اصلی‌ترین ویژگی ماکروفر، پخت و پز و گرم کردن غذا است. این دستگاه باعث بهتر پخته شدن غذا می‌شود و به دلیل داشتن سیستم تهویه، امکان پخش هوای گرم به صورت یکنواخت را فراهم می‌کند. از این رو غذا به صورت آبدار تهیه شده و می‌تواند در مدت زمانی کوتاه نوش جان ‌شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های ماکروویو، برنامه‌ریزی تاخیری است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید مدت زمان راه‌اندازی دستگاه را تنظیم کنید و پس از گذشت تایم دلخواه، غذای مورد نظرتان را به صورت آماده تحویل بگیرید. قابلیت‌ دیگر مربوط به یخ زدایی مواد است. مدت زمان یخ زدایی وابسته به نوع ماده غذایی و وزن آن است و قابلیت گریل یا برشته کردن نیز اهمیت زیادی دارد.

مزایا و معایب ماکروفر

استفاده از مایکروفر باعث حفظ ارزش غذایی مواد می‌شود؛ زیرا این وسیله به آب نیاز ندارد و یا آب کمی استفاده می‌کند. از طریق پخت غذا در فضای بسته، مواد معدنی و ویتامین‌ها حفظ می‌شوند. همچنین به دلیل پختن غذا با رطوبت، اضافه کردن کره یا روغن ضرورتی ندارد.

از طرفی ماکروفر برای یخ زدایی مواد منجمد مناسب است و می‌تواند یخ گوشت، مرغ یا سبزیجات را آب کند. همچنین مصرف انرژی پایینی دارد و در مدت زمانی کوتاه باعث آماده شدن غذا می‌شود. در مقابل ممکن است برای سلامتی مضر باشد زیرا میکروب‌های داخل غذا را از بین نمی‌برد.

خدمات تخصصی تعمیر ماکروفر و سولاردام با بهترین قیمت در تاپ تعمیر صورت میگیرد.

آشنایی با سولاردام و ویژگی‌های آن

برای بررسی تفاوت ماکروفر و سولاردام و آون توستر باید با مزایا و معایب استفاده از هر دستگاه آشنا شوید. دستگاه Solardam به لحاظ ظاهر و عملکرد شباهت زیادی به ماکروویو دارد. این وسیله با ترکیب فناوری ماکروویو (امواج) و المنت حرارتی طراحی شده و می‌تواند گرمای بسیار زیادی تولید کند.

سولاردام مجهز به سیستم مگاهیتر است و با تابش امواج نورانی و گرمایی به مواد، باعث پخته شدن غذا می‌شود. این دستگاه آب مواد را تبخیر نکرده و باعث خشک شدن غذا نمی‌شود. در مقابل باعث حفظ حالت نرمی و آبداری غذا‌ها می‌شود. از این رو برای بریان کردن مواد مناسب است و طعم خوب غذا را حفظ می‌کند.

Solardam به دلیل ویژگی کانوکشن باعث می‌شود تا غذای شما در مقایسه با استفاده از اجاق گاز معمولی، زودتر پخته شود. با استفاده از سولاردام می‌توانید پخت ماکروفری، نوری یا گریل را انتخاب کرده و غذای خوشمزه‌ای را برای خود و دیگر عزیزانتان بپزید.

سولاردام

مزایا و معایب سولاردام

این دستگاه باعث حفظ ویتامین‌ها و املاح معدنی موجود در مواد می‌شود و سلامت غذا را تضمین می‌کند. موادی که در درون سولاردام پخته می‌شوند کیفیت و طعم خوبی دارند. همچنین در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده می‌شوند. Solardom در مقایسه با یک ماکروویو معمولی سرعت بالاتری داشته و می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن غذای شما را گرم کند. در مقابل با شیوه متفاوت پخت غذا، سطح کلسترول را افزایش داده و هموگلوبین را کاهش می‌دهد.

هر نوع ظرفی نمی‌تواند در درون این دستگاه قرار بگیرد و سولاردام مصرف انرژی بالایی دارد. همچنین در مقایسه با ماکروفر معمولی قیمت بیشتری دارد و گران‌تر است.

آشنایی با آون توستر و ویژگی‌های آن

یکی از کاربردی‌ترین وسایل برقی آشپزخانه، آون توستر است. این گرم کن با داشتن المنت باعث گرم کردن فضای داخلی می‌شود و از قابلیت کنترل دما برخوردار است. به همین دلیل می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای فر یا اجاق گاز باشد. Toaster oven در مقایسه با فر اجاق گاز کوچکتر است و می‌تواند در تمام آشپزخانه‌ها استفاده شود.

این وسیله عملکرد ساده و آسانی دارد و می‌تواند برای یخ زدایی مواد، پخت غذا، برشته و کباب کردن استفاده شود. همچنین برای پخت غذا‌های مختلف و حتی کیک یا شیرینی به کار می‌رود. آون توستر به عنوان یک دستگاه چند کاره می‌تواند سرعت پخت غذا را افزایش دهد. این وسیله با انتشار هوای گرم باعث پخت یکنواخت مواد غذایی می‌شود. همچنین مصرف انرژی کمی دارد و انتخاب اقتصادی و مقرون به صرفه‌ای محسوب می‌شود.

آون توستر

مزایا و معایب آون توستر

این وسیله به دلیل اندازه کوچکی که دارد می‌تواند در هر جای آشپزخانه و بر روی کابینت قرار بگیرد. در مقابل یک فر تنها وقتی شروع به کار می‌کند که به لوله گاز متصل باشد‌. آون توستر با داشتن استفاده آسان و مصرف بهینه انرژی انتخاب بسیار خوبی برای گریل کردن یا پخت غذا است. این وسیله باعث گرم شدن محیط اطراف نمی‌شود و می‌تواند در محل کار نیز استفاده شود. همچنین قیمت مناسبی داشته و می‌تواند به راحتی تعمیر شود.

در خانواده‌های پر جمعیت پختن یا گرم کردن مقدار زیادی از غذا باید به صورت مرحله‌ای انجام شود. با توجه به این موضوع، توستر برای خانواده‌های بزرگ و مهمانی‌ها مناسب نیست؛ زیرا تنها یک جایگاه سینی دارد و ظرفیت آن کم است. از این رو پخت و پز یا گرم کردن غذا را با انعطاف‌پذیری کمتری انجام می‌دهد.

ماکروفر، سولاردام و آون توستر چه تفاوت‌هایی دارند؟

اکنون که با ویژگی‌های هر دستگاه آشنا شدید، تفاوت ماکروفر و سولاردام و آون توستر را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

ماکروویو با استفاده از امواج مایکرو باعث پخت مواد غذایی در مدت زمانی کوتاه می‌شود. بدنه این وسیله بر خلاف توستر داغ نمی‌شود و ماکروویو برای پخت غذا‌های آبدار مناسب است؛ زیرا نمی‌تواند به خوبی مواد غذایی را ترد یا برشته کند. همچنین در مقایسه با توستر کوچک‌تر است و مصرف انرژی پایین‌تری دارد.

Solardom مدل پیشرفته ماکروفر است که علاوه بر امواج ماکرو با داشتن فن یا پنکه داخلی و همچنین المنت گرمایی باعث گریل کردن و برشته شدن مواد غذایی می‌شود. این وسیله بدون نیاز به روغن در مدت زمانی کوتاه مواد غذایی را می‌پزد. همچنین با عدم تبخیر آب مواد غذایی، ویتامین‌ها و مواد معدنی غذا را حفظ می‌کند.

آون توستر که فقط با المنت‌های حرارتی کار می‌کند، ترکیبی از فر و توستر است. این وسیله امکان پختن، سرخ کردن یا انجماد زدایی را فراهم کرده و دارای قابلیت تنظیم دما و زمان پخت است.

حال که تفاوت های این دستگاه ها رو متوجه شدید بهتر میتوانید انتخاب کنید که کدام یک از این دستگاه ها مناسب شماست و نیازتان را برطرف میکند، از لحاظ قیمتی نیز سولاردام از همه گران تر و آون توستر از دو مدل دیگر ارزان تر است.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *