آموزش تعمیر, تعمیر لباسشویی

تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت

تعمیرکار لباسشویی

گاهی اوقات خرابی و تعمیر ماشین لباسشویی یکی از سخت ترین و پر دردسرترین لحظات را برای انسان رقم میزند. البته گاهی ممکن است در هنگام کار با این وسیله، با مشکلاتی مواجه شوید که برخی از آنها را به راحتی می‌توان حل کرد، اما برخی دیگر از مشکلات را باید به نمایندگی تعمیر لباسشویی که متخصص هستند بسپارید. به طور مثال تعمیرگاه تخصصی تاپ تعمیر به خوبی قادر است مشکل و عیب ایجاد شده را در محل شناسایی کرده و نسبت به تعمیرات ماشین لباسشویی ایندزیت اقدام کند.

از جمله برندهایی که توانسته با کیفیت منحصربه‌فرد خود، توجه زیادی را به خود جلب کند، ماشین لباسشویی ایندزیت است. این ماشین کارکرد و عملکرد بالایی را نشان داده و به همین دلیل معمولا یکی از اولین گزینه‌های خرید محسوب می‌شود.

نمایندگی تعمیر لباسشویی ایندزیت در تهران

تاپ تعمیر یکی از نمایندگی های تعمیرات ایندزیت در شهر تهران است که در سراسر شهر تهران آماده ارائه خدمات به صورت 24 ساعته و در منزل میباشد.

نمایندگی ایندزیت در غرب تهران

شما عزیزان ساکن غرب تهران برای تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید:

تلفن تماس: 02144164247

نمایندگی ایندزیت در شرق تهران

برای دریافت تعمیرات تخصصی لباسشویی ایندزیت در شرق تهران و پردیس با شماره تلفن زیر (تاپ تعمیر شعبه شرق تهران) تماس بگیرید:

تلفن تماس: 02177696701

نمایندگی تعمیرات لباسشویی ایندزیت در شمال تهران

ما در شمال تهران و لواسانات نیز شعبه اختصاصی داریم و برای ارائه خدمات شماره تلفن زیر در دسترس است.

تلفن تماس: ۰۲۱۲۲۸۶۳۰۱۸

برای آنکه بدانید برای چه مشکلی باید به تاپ تعمیر مراجعه کنید، ما لیستی از مشکلات متداول این ماشین لباسشویی را برای شما آماده و آن را در اختیار شما قرار داده‌ایم.

لباسشویی ایندزیت

مشکلات نیازمند تعمیر در ماشین لباسشویی ایندزیت

گاهی اوقات در اثر استفاده نادرست و یا به وجود آمدن مشکلات فنی که از خود دستگاه Indesit ناشی است، مشکلاتی در هنگام کار با آن ایجاد می‌شود که از جمله این مشکلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چرا ماشین در وسط کار متوقف می‌شود

معمولا علت متوقف شدن ماشین لباسشویی در اواسط کار، به شیر آب سرد بر می‌گردد. این مورد یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد مشکل است و باعث می‌شود که ماشین لباسشویی در اواسط کار متوقف شود.

علت دیگری که ممکن است باعث توقف در حین کار شود، عدم قرارگیری شلنگ تخلیه آب در ارتفاع صحیح است. برای جلوگیری از بروز این مشکل باید حتما دفترچه راهنما را مطالعه کرده و از نحوه قرارگیری درست شلنگ اطلاع پیدا کنید.

در صورتی که با تمام روش‌های گفته شده مشکل هنوز به جای خود باقی است، با تاپ تعمیر تماس بگیرید. تعمیرگاه ماشین لباسشویی ایندزیت تاپ تعمیر در برطرف کردن عیوب ایجاد شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن، به شما کمک خواهد کرد.

ماشین لباسشویی ایندزیت پر سر و صداست

از دیگر مشکلاتی که ممکن است ماشین لباسشویی با آن مواجه شود سرو صدا و تکان‌های زیاد آن در هنگام کار کردن است. برای بررسی این مشکل ابتدا اطمینان حاصل کنید که پیچ و مهره‌های مربوط به حمل و نقل و جابجایی برداشته شده‌اند. برای چک کردن این مورد به دفترچه راهنما مراجعه کرده و سپس مطمئن شوید که محلی که دستگاه قرار گرفته صاف و بدون هیچگونه شیب باشد.

ماشین لباسشویی نشت می‌کند

یکی از مواردی که در طی ساخت و تولید ماشین لباسشویی بررسی می‌شود، عدم نشت آب است. اگر قبل و یا حین اولین استفاده از ماشین لباسشویی، با نشت آب از آن مواجه شدید احتمال آن که آب داخل دستگاه گیر کرده باشد وجود دارد. برای آنکه متوجه شوید نشت آب از کجا صورت گرفته، ابتدا چند مورد کوچک را بررسی کنید:

  • در مرحله اول مطمئن شوید که شلنگ تخلیه هیچ مشکلی ندارد و یا سوراخ نیست.
  • در مرحله بعد، از وجود اتصال بین ماشین لباسشویی و شلنگ تخلیه حتما مطمئن شوید و بررسی کنید که هیچگونه قطع ارتباطی در این میان وجود نداشته باشد.
  • استفاده زیاد از مواد شوینده نیز ممکن است باعث ایجاد نشتی در دستگاه شوند. اگر از مواد شوینده بیش از حد نیاز استفاده کنید، دستگاه برای تمیز کردن آن مجبور است فشار آب را افزایش داده و همین مسئله باعث ایجاد نشتی خواهد شد.
  • گاهی اوقات تراز نبودن دستگاه نیز ممکن است باعث نشت آب شود. برای تراز کردن دستگاه، پایه‌های جلویی دستگاه را تنظیم کنید تا ماشین لباسشویی به صورت کاملا صحیح روی سطح زمین قرار گیرد.

چنانچه باز هم این مشکل را مشاهده کردید، با کارشناسان تاپ تعمیر تماس بگیرید. این تعمیرگاه کارشناسانی خبره و با تجربه را به محل فرستاده، تا عیب‌یابی و تعمیرات ماشین لباسشویی ایندزیت شما را انجام داده و در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به حل مشکل اقدام کنند.

چرا ماشین لباسشویی بوی بد می‌دهد

استشمام بوی بد از دستگاه ممکن است بنا به دلائل زیر اتفاق افتاده باشد:

1) اگر دستگاه مرتبا در دمای پایین عمل شستشو را انجام دهد، باعث ایجاد بوی بد می‌شود. زیرا آب سرد نمی‌تواند باکتری و مواد شویند را از بین ببرد و از ماشین خارج کند. جهت رفع این مشکل بهتر است دستگاه در دمای بالا کار کند و از پاک‌کننده‌هایی استفاده شود که قادرند باکتری و میکروب‌ها را به خوبی از بین ببرند. همچنین سرویس ماهانه دستگاه از جمله فاکتورهایی است که می‌تواند به جلوگیری از ایجاد بوی بد دستگاه کمک کند.

2) عدم تخلیه آب از شلنگ نیز می‌تواند یکی از عوامل ایجادکننده بوی بد باشد. بنابراین بررسی کنید که آیا شلنگ تخلیه به لوله‌کشی زیر سینک متصل است یا خیر. اگر اتصال به خوبی برقرار است، مسدود بودن و یا نبودن آن را نیز حتما مورد بررسی قرار دهید.

اگر با وجود تمام اقدامات بالا از ماشین لباسشویی شما بوی بدی می‌داد، بهتر است بررسی را به کارشناسان و متخصصان بسپارید. تعمیرگاه لباسشویی ایندزیت (TOPTAMIR) از جمله مراکزی است که می‌توانید بدون نگرانی مشکل خود را به کمک آن برطرف نمایید.

مهارت و تجربه در تعمیر لوازم برقی خصوصا رفع عیب و مشکلات ماشین‌های لباسشویی ایندزیت از جمله مشخصه‌های بارز کارشناسان و تکسنین‌های فنی این مجموعه است.

مایع نرم‌کننده به مخزن شستشو وارد نمی‌شود

اگر بعد از باز کردن محلی که مواد شوینده و نرم‌کننده را می‌ریزید مشاهده کردید که مایع نرم‌کننده وارد مخزن شستشو نشده، ممکن است مشکلی در میان وجود داشته باشد. البته دقت کنید که همواره بعد از شستشو مقداری از این مواد داخل محفظه نرم‌کننده وجود دارد، اما موردی که نگران‌کننده است، باقی ماندن کل مایع در داخل محفظه است.

اگر دستگاه شما نتواند نرم‌کننده را وارد مخزن شستشو کند، احتمالا درب محفظه بسته و مسدود است. برای رفع این مشکل کارشناسان تاپ تعمیر به شما توصیه می‌کنند که کل کشوی ماده شوینده را برداشته و با استفاده از آب گرم و صابون آن را تمیز کنید تا مانعی باعث ایجاد انسداد نشده و از بین برود. بعد از انجام این کار، مجددا می‌توانید پروسه شستشو را انجام دهید.

نکته مهم در پیشگیری از بروز این مشکل، رقیق کردن نرم‌کننده‌هایی است که غلظت زیاد دارند. باید قبل از ریختن آنها در محفظه، مقداری آب داخل مایع ریخته تا رقیق شده و ایجاد انسداد نکنند.

تراز نبودن ماشین لباسشویی نیز ممکن است باعث جلوگیری از وارد شدن نرم‌کننده به پروسه شسشتو شود. اگر جلوی ماشین لباسشویی خیلی پایین قرار گیرد و به اصطلاح تراز نباشد ممکن است با این مشکل مواجه شوید.

لباس‌ها تمیز شسته نمی‌شوند

گاهی اوقات بعد از استفاده از ماشین لباسشویی ممکن است با وجود لکه و کثیفی بر روی لباس‌هایتان مواجه شوید. برخی مواقع ممکن است برای شستشو، برنامه اشتباهی را انتخاب کرده باشید و مدت زمان لازم برای شستن به اندازه کافی نبوده باشد، به همین دلیل لکه‌ها به طور کامل از بین نخواهند رفت.

از دلایل دیگر که باعث به وجود آمدن این مشکل است، وارد کردن حجم زیادی از لباس، داخل مخزن می‌باشد. چنانچه حجم و وزن لباس‌ها زیاد باشد، ماشین لباسشویی قادر نیست عمل شستن را به خوبی انجام دهد و اینگونه بعد از اتمام کار، با انبوهی از لباس‌های همچنان کثیف مواجه خواهید شد.

نکته دیگر که خوب است رعایت کنید، به مقدار مواد شوینده بر می‌گردد. اگر مقدار مواد کم باشد، نباید انتظار خارج کردن لباس‌هایی تمیز و کاملا پاکیزه را از داخل ماشین داشته باشید. باید این مقدار متعادل باشد.

چرا ماشین لباسشویی نمی‌چرخد

اغلب اگر مقدار زیادی لباس در ماشین لباسشویی قرار گیرد به صورت اتوماتیک شروع به کار نکرده و چرخش آن را مشاهده نمی‌شود. با رعایت این مسئله  می‌توان به دستگاه کمک کرد تا بتواند عمر طولانی داشته باشد.

چنانچه با خارج کردن بار مازاد ماشین باز هم این مشکل وجود داشت، بهتر است با کارشناسان  متبحر تماس بگیرید. از جمله مراکزی که می‌توانید بدون نگرانی مشکل خود را با کمک آنها برطرف کنید، نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی ایندزیت، تاپ تعمیر است. در این تعمیرگاه، متخصصین و کارشناسان تمام تلاش خود را به کار می‌برند تا مشکل دستگاه شما در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت برطرف شود.

جریان برق وارد دستگاه نمی‌شود

اگر به هنگام استفاده از ماشین لباسشویی مشاهده کردید که جریان برق وارد دستگاه نمی‌شود ابتدا باید به سراغ دو شاخه برق بروید و از داخل بودن آن در پریز اطمینان حاصل کنید. گام بعدی که برای چک کردن علت ایجاد این مشکل باید بردارید، بررسی سوئیچ روشن و خاموش است. اگر این کلید در وضعیت درست و صحیحی قرار نداشته باشد، ممکن است تصور کنید جریان برق به دستگاه وارد نمی‌شود.

اگر موارد گفته شده مشکلی نداشت، حتما از یک تکنسین و تعمیرکار ماشین لباسشویی ایندزیت بخواهید که دستگاه شما رو مورد بررسی و عیب‌یابی قرار دهد.

مدت زمان کارکرد ماشین لباسشویی زیاد است

ماشین‌های لباسشویی مدرن به گونه‌ای طراحی شدند که آب کمی مصرف کنند، این بدان معنی است که دستگاه لباس‌ها را بیشتر شستشو می‌دهد و در نتیجه چرخه شستشو، طولانی‌تر خواهد شد. برای اطلاع از زمان تقریبی برنامه، لطفاً به کتابچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.

همچنین ممکن است که سیستم، شستشوی نامتعادل را تشخیص داده و سپس دستگاه با توزیع مجدد بار در طول چرخه شستشو سعی در اصلاح این مسئله داشته باشد. برای جلوگیری از بروز این مشکل سعی کنید تکه‌های بزرگ و کوچک را با هم داخل ماشین بیندازید تا بار متعادلی در ماشین به وجود آید و چرخه شستشو نیز کوتاه‌تر شود.

مشکل تخلیه آب در لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی عمل تخلیه را انجام نمی‌دهد ابتدا باید به سراغ شلنگی بروید که از ماشین به سینک متصل شده است. معمولا وجود یک مانع یا انسداد در آن، باعث عدم تخلیه ماشین خواهد شد. اگر شلنگ تخلیه دچار پیچ‌خوردگی شده باشد، آب داخل ماشین لباسشویی تخلیه نمی‌شود. در غیر این صورت پمپ تخلیه آب دچار مشکل شده که حتما باید برای تعمیر آن از افراد متخصص کمک بگیرید.

ارورهای ماشین لباسشویی کدامند

ماشین لباسشویی‌های جدید در صورت بروز مشکل، با نشان دادن خطا و ارورها به صورت کد به شما اعلام می‌کند که مشکل از کجا می‌باشد.

خطای F01 لباسشویی ایندزیت

خطای F01 زمانی اعلام می‌شود که دستگاه شروع به کار نمی‌کند. برای رفع این خطا می‌توان اقدامات زیر را انجام داد:

  • ماشین لباسشویی را خاموش کرده و اتصال را از برق بکشید.
  • 2 دقیقه صبر کنید و کانکتور را دوباره وارد کنید.
  • 30 ثانیه صبر کنید و ماشین لباسشویی را دوباره روشن کنید.

خطای F02 ایندزیت

این خطا زمانی رخ می‌دهد که موتور دستگاه با مشکل مواجه باشد. در این شرایط سعی کنید اعمال زیر را انجام دهید، البته توصیه نمی‌شود شما خودتان به تنهایی این مسئله را حل کنید.

  • ماشین لباسشویی را فورا خاموش کنید.
  • با متخصصان تعمیر ماشین لباسشویی تاپ تعمیر تماس بگیرید تا در اسرع وقت در محل حاضر شده و مشکل را حل کنند.

خطای F05 یا F11

این خطا زمانی بروز پیدا می‌کند که در تخلیه آب توسط ماشین، مشکلاتی وجود داشته باشد. در این مواقع انجام عمل‌های زیر توصیه می‌شود:

  • یک حوله با یک سطل آماده کنید.
  • در قسمت جلویی دستگاه، دریچه جلویی فیلتر تخلیه را باز کنید.
  • آب اضافی را تخلیه و آن را جمع کنید.
  • وجود یا عدم وجود یک سکه یا دکمه یا هر مانع مسدودکننده را در آن مورد بررسی قرار دهید.
  • فیلتر تخلیه را تمیز و تعویض کنید.
  • اگر در شلنگ تخلیه انسدادی وجود دارد آن را برطرف کنید.

خطای F06 ماشین لباسشویی ایندزیت

این خطا در صورت بسته نشدن درب به وجود می‌آید. کارهای ذکر شده در ادامه را انجام دهید تا بتوانید مشکل را برطرف کنید:

  • در صورت وجود مانع بین درب و ماشین لباسشویی ایندزیت، آن را از بین ببرید.
  • بعد از بستن درب ماشین را مجددا راه اندازی کنید.

چنانچه با وجود این کارها هنوز هم مشکل وجود دارد، بهتر است با تکنسین‌هایی که در زمینه تعمیر ماشین لباسشویی INDESIT مهارت و تجربه زیادی دارند مشورت کنید.

یکی از معتبرترین و قابل اعتمادترین جاهایی که می‌توانید با آن تماس بگیرید تاپ تعمیر است. این تعمیرگاه می‌تواند بهترین خدمات را در محل ارائه داده و در حل کردن مشکل ایجاد شده بیشترین کمک را به شما دهد.

چشمک زدن چراغ‌ها و تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت

بسیاری از ماشین‌های لباسشویی جدید Indesit دارای یک سری چراغ‌های نشانگر هستند که برای نشان دادن خطای احتمالی چشمک می‌زنند. متداول‌ترین آنها به شرح زیر است:

چشمک زدن قبل از شستشو

این چراغ چشمک‌زن، نشان می‌دهد که لباسشویی Indesit در وارد کردن و پر کردن مخزن از آب، ناموفق عمل می‌کند. ابتدا شلنگ‌های پرکننده را بررسی کنید تا مطمئن شوید به درستی کار می‌کنند. همچنین لازم است که از نظر انسداد یا نشت، لوله‌ها را بررسی کنید.

چشمک زدن چراغ شستشو

چشمک زدن چراغ شستشو نشان می‌دهد که ماشین لباسشویی بنا به هر دلیلی از برنامه شستشویی که روی آن تنظیم شده، خارج شده است. در این مواقع کافی است به سادگی با تغییر برنامه موردنظر به حالت اولیه، چراغ را از حالت چشمک‌زن خارج و همه چیز را به حالت قبل برگردانید.

چرخیدن نور چراغ چشمک زن

اگر نور چراغ چشمک زن در حال چرخش باشد، به معنای وجود بار بیش از حد در ماشین است. در این شرایط توصیه می‌کنیم از حجم لباس‌هایی که در ماشین است، کم کنید تا چراغ به حالت عادی خود برگشته و ماشین بتواند کار خود را شروع کند.

روشن شدن همزمان چراغ‌های شستشو و چرخش

اگر چراغ‌های شستشو و چرخش همزمان با هم روشن شوند، احتمالا در لوله تخلیه مانعی گیر کرده و باعث ایجاد انسداد در آن شده است. در این موقع سعی کنید مانع را از بین برده و شرایط را به حالت نرمال بازگردانید.

بازگشت به لیست

6 نظر در “تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت

  1. صادقی گفت:

    سلام، شما تعمیر لباسشویی ایندزیت مدل های قدیمی رو هم انجام میدید؟ ماشین برای ۱۵ سال پیشه

    1. admin گفت:

      سلام، بله تمامی مدل ها چه قدیمی چه جدید توسط متخصصین تاپ تعمیر، عیب یابی، سرویس و تعمیر میشوند، کافیست با شماره تلفن های 02122863018 – 02177696700 – 02188446662 – 02144164246 تماس بگیرید.

  2. میرزایی گفت:

    سلام وقت بخیر، در شهر رودهن هم شعبه دارید و تعمیرکار میفرستید برای تعمیر لباسشویی ایندزیت؟

    1. admin گفت:

      سلام بله، در شهر رودهن هم خدمات تعمیرگاه مجاز تاپ تعمیر ارائه میشود.

  3. سماواتی گفت:

    سلام چند وقتیه ماشین لباسشویی در تخلیه آب دچار مشکل شده و در آخر کار لباس ها خیسه. شلنگ رو هم چک کردم مشکلی نداشته. مشکل از کجاس؟

    1. admin گفت:

      سلام فیلتری که در پایین لباسشویی هست را بررسی کنید اگر چیزی در اون قسمت گیر نکرده باشد، احتمالا پمپ تخلیه دچار مشکل شده است و به خوبی کار نمیکند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *