آموزش تعمیر

نشانه های خرابی و راه های تعمیر یخچال فریزر بوش

نشانه های خرابی یخچال بوش

از میان برندهای تولیدکننده لوازم خانگی، برند بوش یکی از معتبرترین و حرفه ای ترین برندهای حال حاضر است. یخچال فریزر بوش نیز جزء پرفروش ترین محصولات این برند است که در مدل ها و طرح های مختلفی به بازار عرضه می شود. با اینکه لوازم خانگی بوش از نظر کیفیت، کارایی و طول عمر شرایط بسیار مطلوب و ایده آلی دارند، اما خرابی و ایجاد مشکل در لوازم خانگی امری اجتناب ناپذیر است. ممکن است به دلیل عدم استفاده صحیح و رعایت نکردن اصول ایمنی، اشکالاتی در روند کار محصول به وجود آیند که در اینصورت باید در اسرع وقت اقدام به شناسایی و رفع مشکل کنید. در این مطلب قصد داریم در رابطه با نشانه های خرابی و راه های تعمیر یخچال فریزر بوش صحبت کنیم.

عیب یابی یخچال فریزر بوش

یخچال فریزر بوش از اجزا و بخش های مختلفی تشکیل شده است و ممکن است هر کدام از این بخش ها به دلایل مختلف دچار نقص شوند. همانطور که اشاره کردیم، حتی اگر محصولات و لوازم خانگی شما جزء برترین برندهای بازار باشند، باز هم ممکن است به دلیل سهل انگاری و رعایت نکردن یک سری نکات، وسیله شما دچار مشکل شود.

در چنین شرایطی نباید نگران باشید. تنها نیاز است نشانه های خرابی یخچال فریزر را به درستی شناسایی کنید. پس از شناسایی مشکل، قطعا پیدا کردن راهکار آسان تر خواهد بود. در ادامه با مواردی که می توانند بیانگر وجود مشکل در یخچال فریزر بوش باشند آشنا می شویم و راهکارهایی را برای حل این مشکلات ارائه می کنیم.

صدای یخچال بوش

تعمیر سر و صدای زیاد یخچال فریزر

یکی از نشانه های خرابی یخچال فریزر بوش، تولید صدای بیش از حد آن است. اگر به تازگی متوجه شده اید که یخچال شما صدای زیادی تولید می کند باید به دنبال این باشید که مشکل را شناسایی کنید. از عمده دلایلی که می توانند باعث ایجاد صدای زیاد در یخچال فریزر بوش باشند عبارتند از:

  •       تراز نبودن یخچال در موقعیت خود
  •       کثیف بودن و گردوغبار گرفتن فن
  •       پر کردن یخچال بیشتر از ظرفیت و گنجایش آن
  •       سرویس نکردن طولانی مدت یخچال که در اثر آن موتور روغن کاری نمی شود و این موضوع می تواند طول عمر موتور را کاهش دهد.

به طور کل می توانیم بگوییم بخش اعظمی از سروصدای زیاد یخچال فریزر بوش به موتور آن مربوط است. حل این مشکل نیز از عهده کاربران معمولی برنمی آید. شما نمی توانید خودتان بدون تخصص در این زمینه اقدام به باز کردن قطعات یخچال فریزر کرده و موتور آن را وارسی کنید. برای سرویس دهی یخچال می توانید از مجموعه های معتبر درخواست کمک کنید. مجموعه تاپ تعمیر یکی از معتبرترین مجموعه ها در حوزه تعمیر لوازم خانگی است که برای سرویس لوازم شما بهترین کارشناسان و متخصصین را در اختیارتان قرار می دهد.

تعمیر برفک زدن یخچال و فریزر بوش

قطعا یکی از نشانه های خرابی یا حداقل درست کار نکردن یخچال فریزر بوش برفک زدن آن است. دلایل زیادی وجود دارند که می توانند عامل برفک زدن یخچال باشند. در ادامه به چند مورد از این عوامل اشاره می کنیم:

  •       قرار دادن یخچال در محیطی که رطوبت بالایی دارد. این رطوبت با هر بار باز شدن درب یخچال وارد آن شده و با هوای داخل یخچال ادغام می شود که نتیجه آن می تواند برفک زدن یخچال فریزر باشد.
  •       خراب بودن لاستیک دور درب یخچال فریزر
  •       گاهی به دلیل باز گذاشتن بیش از حد درب یخچال فریزر ممکن است دستگاه دچار برفک شدید شود.
  •       خراب شدن هیتر
  •       خراب شدن سنسور یخ زدایی دستگاه
  •       خراب شدن برد کنترل کننده
  •       خراب شدن تایمر یخ زدایی

با توجه به این توضیحات می توان گفت برفک زدن یخچال فریزر دلایل گوناگونی دارد که شاید تشخیص درست آن کار چندان راحتی نباشد. پس از برفکی شدن یخچال، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که اقدام به یخ زدایی یخچال کنید. برای یخچال فریزر بوش معمولا دو مرتبه یخ زدایی کارساز است. این یخ زدایی، برفک دستگاه را کاملا آب کرده و عملکرد آن را به حالت عادی برمی گرداند.

تعمیر داغ شدن موتور یخچال

داغ بودن بیش از حد موتور یخچال فریزر قطعا می تواند موضوع نگران کننده ای باشد. زمانی که متوجه شدید موتور یخچال بیش از اندازه داغ شده ابتدا یک بررسی کلی داشته باشید. به عنوان مثال؛ چک کنید که فاصله یخچال از دیوار چقدر است. نزدیک شدن بیش از حد یخچال به دیوار و همچنین مناسب نبودن مکان آن می تواند به موتور دستگاه فشار وارد کرده و باعث عملکرد نادرست آن شود.

خرابی در قطعاتی همچون رله استارت، کثیف بودن فن، فیلترها و… از جمله دلایل دیگری هستند که می توانند منجر به داغ شدن موتور شوند. قاعدتا تشخیص درست مشکل از عهده شما خارج است. اگر این موضوع را نادیده گرفته و برای حل آن زمان را از دست بدهید، احتمال سوختن موتور افزایش پیدا می کند و شما برای تعویض موتور باید هزینه گزافی پرداخت کنید. بنابراین توصیه ما به شما این است که در اسرع وقت مشکل را با کارشناسان مربوطه در میان بگذارید.

تعمیر یخچال بوش

تعمیر یکسره کار کردن یخچال فریزر

یکی دیگر از علائم وجود مشکل در یخچال فریزر بوش، خاموش نشدن و یکسره کار کردن آن است. اگر با چنین اتفاقی روبرو شدید به احتمال زیاد مشکل از ترموستات دستگاه است. اگر ترموستات دستگاه وظیفه خود را به درستی انجام ندهد و در واقع یکسره شده باشد، این موضوع هزینه برق شما را افزایش خواهد داد.

جدا از این موضوع قطعا یکسره کار کردن یخچال فریزر می تواند در عملکرد آن اختلال ایجاد کرده و طول عمر دستگاه را نیز کاهش دهد. یک سری راهکارها برای خراب نشدن ترموستات دستگاه وجود دارد که البته این راهکارها پیشگیرانه هستند و شما باید در زمان استفاده از یخچال آن ها رعایت کنید. از جمله این موارد عبارتند از:

  •       قرار ندادن غذاهای گرم و داغ درون یخچال
  •       خودداری از باز و بسته کردن بیش از حد درب یخچال
  •       قرار ندادن یخچال در مکانی که در معرض تابش مستقیم نور خورشید است.
  •       تمیز کردن مرتب لاستیک های دور درب یخچال

اما برای رفع اصولی مشکل، بهترین راهکار تعمیر ترموستات یا تعویض آن است. برای این کار هم نیاز به حضور افراد متخصص و باتجربه است تا بتوانند متناسب با مدل یخچال فریزر شما، بهترین ترموستات را جایگزین قطعه خراب کنند.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *