معرفی محصول

راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی

راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی

در این قسمت از وبلاگ تاپ تعمیر آمده ایم تا  درباره روش کار با ماشین لباسشویی ال جی صحبت کنیم. قبل از اینکه ماشین لباسشویی خود را راه بیندازید، بهتر است دفترچه راهنما را مطالعه کرده و راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی را به طور کامل یاد بگیرید. متاسفانه بسیاری از افراد نمی‌دانند که با توجه به جنس لباس خود از کدام برنامه لباسشویی استفاده کنند. چرا که این موضوع علاوه بر رنگ پریدگی لباس‌ها، موجب استهلاک دستگاه نیز خواهد شد. لباسشویی ال جی قابلیت‌های بسیار زیادی دارد و برای هر نوع لباس، برنامه ویژه‌ای ارائه می‌کند. در ادامه به نحوه کار با لباسشویی ال جی می‌پردازیم. با ما همراه باشید. همچنین اگر به تعمیر ماشین لباسشویی نیاز دارید، با شماره های 021-44164247021-22863018 تماس بگیرید. 

روش کار با ماشین لباسشویی ال جی

بسیاری از افراد بدون شناخت ظرفیت دستگاه و نحوه کارکرد آن، بیش از ظرفیت لباسشویی از آن استفاده می کنند  که پس از مدت کوتاهی سبب خراب شدن لباسشویی ال جی می‌شود. در ابتدا بهتر است با اصول کلی کار با لباسشویی آشنا شوید که در ادامه به مهم‌ترین آن اشاره می‌کنیم:

  •         در ابتدا به ظرفیت دستگاه دقت کنید. لباسشویی معمولاً 7، 8، 9 و 10 کیلویی هستند که به ظرفیت دیگ اشاره می‌کند.
  •         از پودر مناسب و باکیفیت استفاده کنید تا به قطعات لباسشویی آسیب وارد نکند. دقت کنید تا پودر، مایع و قرص را در جای مخصوص خود بریزید.
  •         باید متناسب با جنس لباس، برنامه دستگاه را انتخاب کنید.
  •         پس از اتمام سیکل شستشو، باید چند دقیقه صبر کنید تا قفل درب لباسشویی باز شود.

برنامه‌های شستشوی لباسشویی ال جی

در نگاه اول، تعداد زیاد برنامه‌های شستشو لباسشویی، گیج کننده به نظر می رسد. اما اگر دفترچه راهنما را  به خوبی مطالعه کرده و چند بار تمرین کنید، دستتان راه می افتد. لباسشویی برای شستشوی هر نوع پارچه، اختصاصی عمل می‌کند که در ادامه به مهم‌ترین آن اشاره می‌کنیم:

برنامه شستشوی پنبه‌ای (Cotton)

اگر لباس‌های رنگی مانند پیراهن، لباس شب،  شلوار راحتی و همچنین لباس‌های کتان نسبتاً کثیف مانند لباس زیر دارید، از برنامه شستشوی cotton استفاده کنید. دمای مناسب برای این برنامه 60 درجه سانتی گراد است که تا 95 درجه نیز قابل تغییر خواهد بود. بهتر است لباس‌هایی که رنگ پس می‌دهد را در کنار یکدیگر قرار ندهید. این برنامه معمولاً به صورت پیشفرض بر لباسشویی ال جی تنظیم شده است.

برنامه شستشوی پنبه‌ای مصرف بهینه (Cotton Eco)

همانطور که از اسمش پیداست، با استفاده از Cotton Eco حالت بهینه‌ای را انتخاب می‌کنید که کمترین مصرف انرژی را دارد.‌ این برنامه نیز مشابه Cotton است و دمای آن تا 40 درجه سانتی گراد هم می‌رسد. در برخی از مدل‌ها، با نام cotton + نیز مشخص می‌شود.‌

برنامه شستشوی ضد چروک (Easy Care)

برخی از لباس‌ها به سرعت چروک می‌شوند و اتو کردن آن‌ها بسیار سخت است. یکی از برنامه‌های پرکاربرد لباسشویی ال جی، برنامه شستشوی ضد چروک (Easy Care) بوده که مخصوص این لباس‌ها طراحی شده است. پارچه‌های جنس پلی‌استر، پلی‌آمید و اکریلیک بهتر است با این برنامه شستشو شوند. دمای شستشو این برنامه معمولا  40 درجه در نظر گرفته می شود.

برنامه شستشوی لباس کودک و نوزاد (Baby Care)

همانطور که میدانید، لباس‌های کودکان و نوزادان الیاف لطیف‌تری دارند که نسبتاً آسیب پذیر هستند. به همین دلیل بهتر است با لباس بزرگسالان شسته نشود. برنامه Baby Care دقیقاً به همین منظور طراحی شده تا با دمای مناسب، از آسیب به الیاف لباس جلوگیری کند.

برنامه مخصوص شستشوی پر و کالای خواب (Duvet)

در خانه تکانی به یاد شستشوی رخت خواب‌ها می افتیم. شستن آن‌ها با دست معمولاً کار سختی است، اما برنامه Duvet کار را راحت می‌کند. این برنامه متناسب با بافت لطیف پر طراحی شده و به خوبی آلودگی‌ها را می زداید. دمای بهینه این برنامه نیز 40 درجه سانتی گراد است.

برنامه شستشوی ضد حساسیت (Skin Care)

اگر پوست شما به برخی از مواد حساس است، از برنامه شستشوی Skin Care استفاده کنید. همچنین از این برنامه برای شستن حوله و لباس زیر که حساسیت بالایی دارد هم استفاده می‌شود. دمای بهینه این برنامه شستشو بین 40 تا 60 درجه سانتی گراد است.

برنامه شستشوی لباس‌های پشمی (Wool)

با شروع فصل زمستان، شستشوی لباس‌های پشمی بسیار زیاد می‌شود و سایر برنامه‌های لباسشویی ال جی قادر به شستن تمیز این لباس‌ها نیست. اینجاست که Wool به کمک شما می‌آید. این برنامه به طور ویژه برای شستن لباس‌های سخت مثل کتان طراحی شده است و دمای بهینه آن تا 40 درجه توصیه می‌شود.

برنامه شستشوی بی‌صدا (Silent Wash)

صدای لباسشویی برخی اوقات می‌تواند آزاردهنده باشد، به ویژه زمانی که می‌خواهید استراحت کنید. در چنین مواقعی، استفاده از برنامه شستشوی بی‌صدا (Silent Wash) پیشنهاد می‌شود. این برنامه برای تمام لباس‌هاست و میزان صدا و مصرف الکتریسیته به حداقل مقدار خود می‌رسد.

برنامه‌های تکمیلی شستشو در لباسشویی آل جی

برخی دیگر از برنامه‌های شستشو در این لباسشویی به شرح زیر است: 

  •         برنامه شستشوی ترکیبی (Mix Wash)
  •         برنامه لکه‌بری (Stain Care)
  •         برنامه شستشوی مخصوص لباس‌های ظریف (Delicate)
  •         خیس‌خوردن (Pre Wash)
  •         البسه ورزشی (Sports Wear)
  •         شستشوی بهداشتی (Medic Rinse)
  •         برنامه دلخواه (Favorite program)
  •         تأخیر زمانی (Time Delay)
  •         شستشوی توربو (Turbo Wash)
  •         شستشوی متمرکز (Intensive)
  •         خشک‌کن چرخشی (Spin)
  •         شستشوی محفظه دستگاه (Tub Clean)
  •         قفل امنیت کودک

علامت‌های روی ماشین لباسشویی ال جی چه معنایی دارند؟

علاوه بر برنامه‌های شستشو، علامت‌هایی وجود دارد که هر یک مفهوم خاص خود را دارند. مثلاً علامت ستاره، برنامه دلخواه (Favorite) اشاره دارد یا علامت ساعت مربوط به تأخیر زمانی (Time Delay) است. علامت گردباد مربوط به شستشوی سریع (Turbo Wash) است و نشانه پیراهن با مربع سیاه به پیش‌شستشو (Pre Wash) اشاره دارد.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم تا به مهم‌ترین نکات کار با لباسشویی ال جی اشاره کنیم. کاربرد لباسشویی ال جی خیلی بیشتر است و با مطالعه دفترچه راهنما یا کمک از متخصصین می‌توانید با برنامه شستشوی بیشتر آشنا شوید. اگر به تعمیر ماشین لباسشویی ال جی نیاز دارید می توانید با شماره های سایت تماس بگیرید.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *