تعمیر لباسشویی

لیست ارورهای ماشین لباسشویی بوش و نحوه رفع آنها

لیست ارور لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی مهمی است که به شما در شستن لباس ها کمک می‌کند. اما ممکن است با برخی ارورها و مشکلات روبرو شوید که کارکرد ماشین لباسشویی را مختل کند. برند بوش یکی از محبوب‌ترین و مورد اعتمادترین برندهای ماشین لباسشویی در جهان است و در این مقاله، با ارورهای ماشین لباسشویی بوش آشنا شده و نحوه‌ی رفع آن‌ها را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم.

ارورهای ماشین لباسشویی بوش و راهنمای رفع خطاها

بدون مقدمه و اضافه گویی بریم به بررسی ارورهای ماشین لباسشویی بوش و راه‌های رفع آن‌ها بپردازیم. این ارورها ممکن است به دلیل مشکلات فنی دستگاه، استفاده نادرست یا خرابی قطعات باشند.

E16 یا F16 درست بسته نشدن درب
E17 یا F17 مشکل در سیستم آبرسانی
E18 یا F18 مشکل در تخلیه آب لباسشویی
E19 یا F19 مشکل در سیستم گرم کننده آب یا المنت
E20 یا F20 گرمایش غیر منتظره
E23 یا F23 فعال شدن آکوا استاپ
E25 یا F25 اشکال در سنسور آکوا
E26 یا F26 سنسور فشار آنالوگ خراب است
F27 خرابی سنسور فشار
E28 یا F28 خرابی سنسور جریان

ارور E16 یا F16 لباسشویی بوش

درب لباسشویی باز است، آن را به درستی ببندید، اگر ارور همچنان باقی بود، با نمایندگی تاپ تعمیر برای بررسی و تعمیر ماشین لباسشویی بوش تماس بگیرید.

ارور F17 یا E17؛ مشکل در آبرسانی

شیر آب را بررسی کنید که کامل باز باشد، اگر شیر آب باز بود، شلنگ آب و یا اگر فیلتر آب برروی ورودی شیر دارید آن را بررسی کنید که گرفتگی نداشته باشد. اگر تمامی این موارد درست بود و همچنان این ارور را دریافت میکردید با تاپ تعمیر تماس بگیرید.

ارور E18 یا F18 ماشین لباسشویی بوش

این خطا مربوط به سیستم تخلیه آب میباشد، شلنگ خروجی آب و فیلتر آن (معمولا پایین سمت راست دستگاه است) را بررسی کرده که گرفتگی نداشته باشد، بعد از آن با خاموش و روشن کردن، لباسشویی را ریست کنید و ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا نه، اگر نه مشکل توسط شما قابل رفع شدن نیست و باید پمپ خروجی آب و قسمت های مربوطه توسط یک تعمیرکار ماشین لباسشویی بوش بررسی شود.

ارور E19 یا F19 لباسشویی بوش

این ارور نشان دهنده ایراد و خطا در سیستم گرم کننده آب و المنت لباسشویی است، که در این موقعیت کاری از دست شما بر نمیاید و نیاز به یک متخصص دارید.

ارور E20 یا F20

این ارور نشان دهنده این است که المنت و سیستم گرمایش به درستی و به موقع کار نمیکند، از دلایل این ارور میتوان به خرابی سنسور دما و رله TEN اشاره کرد.
ممکن است در این حالت (زمانی که نباید آب گرم بشه و میشه) برنامه شستشو لغو بشه و حالت “Import Trouble” فعال شود.

تعمیر لباسشویی بوش

ارور E23 یا F23 ماشین لباسشویی بوش

این خطا نشان دهنده فعال شدن شلنگ آکوااستاپ است که وظیفه آن محافظت در برابر نشتی است، بنابراین زمانی که با این خطا مواجه میشوید، یعنی نشتی آب وجود دارد و باید فورا شیر آب را ببندید و با تاپ تعمیر برای تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید.

خطای E25 یا F25

این خطا نشان دهنده ایراد در سنسور آکوا است که میتوانید به دلیل موارد زیر باشد:

  • رسوب آهک در سنسور آبی
  • خرابی سوئیچ فشار
  • آب گرفتگی سیستم زهکشی

که باید از یک متخصص برای رفع این ارور کمک بگیرید.
در این حالت ممکن است برنامه شستشو بدون آبکشی کامل شود.

ارور E26 یا F26

خرابی سنسور فشار آنالوگ جز خطاهای اساسی است، که با لغو برنامه، پمپ آب را از سیستم حذف میکند.

با خاموش و روشن کردن دستگاه سعی کنید لباسشویی را ریست کنید و ببینید مشکل برطرف میشود یا نه، اگر مشکل همچنان باقی بود، با تاپ تعمیر تماس بگیرید.

ارور F27 یا E27

این ارور نیز نشان دهنده خرابی سنسور فشار است.

ارور E28 یا F28 لباسشویی بوش

خرابی سنسور جریان باعث تغییر در حجم آب ورودی به لگن لباسشویی میشود و به طبع مشکلاتی را نیز ایجاد میکند.، در این حالت از دستگاه استفاده نکنید و سریعا با تاپ تعمیر تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *