سرویس و تعمیر ماشین ظرفشویی در تهران

تعمیرگاه تاپ تعمیر در تهران به صورت تخصصی خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در منزل را با قیمت کاملا رقابتی و طبق نرخ اتحادیه ارائه میدهد، تعمیرکار ماشین ظرفشویی در هر کجای تهران که باشید در سریعترین زمان به خانه شما مراجعه خواهد کرد.

داشتن چندین شعبه تخصصی در تهران، ارائه ضمانت نامه و نرخ مصوب به همراه ارائه فاکتور از ویژگی های منحصر به فرد نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی تاپ تعمیر میباشد.

تعمیرات: انواع مدل ها و برندها (ظرفشویی قدیمی و جدید)
ضمانت: 6 ماهه
تعرفه و قیمت: بر اساس نرخ مصوب اتحادیه (بهترین بین رقبا)
محدوده خدمات: سراسر شهر تهران، شمیرانات، پردیس، رودهن
تعمیر ماشین ظرفشویی توسط تعمیرکار تاپ تعمیر

نمایندگی و شعب تاپ تعمیر در تهران

تاپ تعمیر با داشتن چندین شعبه در سراسر شهر تهران، پردیس، شمیرانات، شهر ری و ... در سریع ترین زمان ممکن آماده ارائه خدمات به شما عزیزان میباشد.

شمال تهران

شرق تهران

غرب تهران

جنوب تهران

مرکز تهران

شهر ری

 از علل شایع خرابی های ماشین ظرفشویی می توان به استفاده بیش از حد از ماشین، عدم تمیزی آن، نوسانات برقی، نشتی آب اشاره کرد.

البته نباید اهمیت سرویس منظم و نگهداری صحیح از ماشین ظرفشویی را نادیده گرفت. زیرا رعایت این دو مورد، علاوه بر افزایش عمر دستگاه، سبب بهبود در کارکرد آن نیز می شود.

با انجام سرویس دوره ای، آسیب جدی به قطعات این وسیله وارد نشده و در زمان تعمیر ظرفشویی نیازی به تعویض قطعات فابریک نمی باشد. 

در ادامه برخی از مشکلات شایع در انواع مدل‌های ماشین ظرفشویی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا در صورت بروز هر یک بدانید باید چه عملی انجام دهید.

چرا تاپ تعمیر را برای تعمیر ظرفشویی انتخاب کنیم؟

تاپ تعمیر یکی از بهترین نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی در تهران است.

این تعمیرگاه با داشتن چندین تعمیرکار متخصص و دوره دیده، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به مشتریان عزیز ارائه می‌کند.

تعمیرکار ماشین ظرفشویی تاپ تعمیر در اسرع وقت در محل و منزل مشتریان حضور می‌یابد و نسبت به عیب‌یابی و تعمیر ماشین ظرفشویی اقدام می‌کند.

تعمیر ماشین ظرفشویی در خانه یکی از مزیت های اصلی نمایندگی تاپ تعمیر در شهر تهران است، ما در همه جای تهران؛ شمال، جنوب، شرق، غرب و مرکز شعبه ی فعال داریم، کافیست با یکی از شعب تماس بگیرید و درخواست تعمیر خود را ثبت کنید، سپس تیم پشتیبانی ما از نزدیک ترین شعبه به خانه شما تعمیرکار متخصص ظرفشویی را اعزام میکند.

اگر نیاز به تعویض قطعه باشد، تعمیرکار از قطعات اورجینال و باکیفیتی استفاده می‌کند تا برای مدت‌های طولانی خیال مشتریان را راحت کند.

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی ما در همه ی مدل ها و برندهای ایرانی و خارجی مانند تعمیر ماشین ظرفشویی پاکشوما، اسنوا، سامسونگ، دوو، آاگ، ال جی، جی پلاس و … انجام میشود و دارای 6 ماه گارانتی است.

مشکلات رایج ظرفشویی و علائم خرابی چیست؟

اگر هر کدام از موارد زیر برای دستگاه شما به وجود آمد، بدانید که باید برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود، به یک تعمیرکار متخصص نیاز دارید.

  • ظروف از داخل ظرفشویی، کثیف بیرون می‌آیند.
  • آب ماشین ظرفشویی به خارج از آن نشت می‌کند.
  • ماشین ظرفشویی ظروف را خشک نمی‌کند.
  • ماشین ظرفشویی بوی بدی می‌دهد.
  • ظرفشویی شروع به کار نمی‌کند.
  • ماشین ظرفشویی به درستی تخلیه نمی‌کند.
  • بر روی ظروف کریستالی لکه های سفید ایجاد می‌شود.
  • ماشین ظرفشویی شما سرو صدای زیادی ایجاد می‌کند.

دلایل خرابی ماشین ظرفشویی نیازمند تعمیر

دستگاه ماشین ظرفشویی به علت های مختلفی دچار مشکل و نقص شده و شستن ظروف در آن دچار اختلال می شود و نیاز به تعمیر پیدا میکند. از دلایل به وجود آمدن مشکلات و خرابی انواع ماشین های ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پر کردن بیش از حد ماشین ظرفشویی
  • عدم تعویض فیلتر دستگاه به صورت منظم و دوره ‌ای
  • تمیز نکردن مداوم دریچه ماشین ظرفشویی
  • عدم استفاده از فیلتر تصویه آب ورودی دستگاه
  • عدم گندزدایی و تمیزی داخل ماشین ظرفشویی به صورت مرتب
  • استفاده از ماشین ظرفشویی در زمان زیاد
  • عدم تمیزی درپوش و درزگیرهای ماشین ظرفشویی
  • تعمیر نکردن سبدها و قفسه های ظروف در صورت بروز مشکل
  • توجه نکردن به جنس و نوع ظروف در زمان انتخاب برنامه شستشو
  • نوسانات برق شهری و ضربه خوردن دستگاه
  • روشن و خاموش کردن بدون دلیل دستگاه
  • فشار دادن پی در پی و بی دلیل دکمه های ماشین ظرفشویی

تعمیرات انواع ماشین ظرفشویی

آموزش تعمیر و عیب یابی و راه حل های خانگی برای رفع عیب ظرفشویی

به طور یقین، به وجود آمدن مشکلات و خرابی در ماشین ظرفشویی مانند هر قطعه برقی دیگر، با نشانه ها و علائمی همراه است که از طریق آن نشانه ها، در مدت زمان کوتاهی می توان به علت خرابی دستگاه پی برده و به تعمیر ظرفشویی، اقدام نمود. این نشانه ها عبارتند از:

1. نشانه‌ های خرابی قطعات

همه ماشین های ظرفشویی از قطعاتی تشکیل شده اند که این قطعات، در کنار یکدیگر و با هماهنگی می توانند شستشوی ظروف را در داخل دستگاه انجام دهند. اگر هر یک از این قطعات دچار آسیب و اختلال شود، دستگاه به طور صحیح کار نکرده و عمل شست و شو به درستی انجام نخواهد شد. علاوه بر این، خرابی یک قطعه، باعث می شود، کار بقیه اجزا با مشکل مواجه شوند. نشانه های خرابی قطعات به صورت زیر است:

● صداهای غیرعادی از دستگاه

گاهی اوقات در زمان کار کردن ماشین ظرفشویی، متوجه صداهای غیرمتعارف و عجیبی در آن می شویم. شنیدن هر نوع صدایی غیر از صدای طبیعی همیشگی از درون دستگاه نشانه بروز مشکلی در آن می باشد و باید حتما با یک تعمیرکار ماشین ظرفشویی موضوع را مطرح کنید. شایع ترین صداهایی که در زمان بروز عیب از ماشین ظرفشویی می شنویم، صداهای زیر است:

1. صدای سوت و خراب شدن پمپ تخلیه

اولین نشانه خرابی پمپ تخلیه شنیدن صدایی شبیه سوت کشیدن از موتور پمپ تخلیه می باشد. این صدا به این علت ایجاد می شود که اجسام به دام افتاده داخل پمپ تخلیه، با دیواره این پمپ یا به پروانه دستگاه، برخورد می کنند. برای رفع این عیب باید محفظه پمپ تخلیه را چک کنید و اگر جسمی مانند قطعه ای فلزی یا شیشه ای، داخلش گیر کرده، آن را خارج کنید. اگر جسم خارجی داخل پمپ نبود، پمپ خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد و باید از یک تکنسین ماهر جهت تعمیر ماشین ظرفشویی خود کمک بگیرید.

2. ایجاد سر و صدای اضافی و خرابی بازوی آبپاش

از علت‌ های دیگر صدای نامتعارف ظرفشویی، خرابی بازوی آبپاش است که در این موارد باید بررسی شود که به طور صحیح دور محور خود بچرخد و لق نباشد. گاهی خرابی این بازو، باعث کثیف شستن ظرف ها نیز می شود. 

3. صدای ساییده شدن با ایراد در یاتاقان ‌ها

یاتاقان، قطعه ای مکانیکی است که در قسمت بازوی اسپری نصب می شود. برای اطمینان از عدم مشکل در یاتاقان باید بازوی اسپری را بچرخانید. اگر آزادانه نچرخید، ایرادی در حلقه های یاتاقان وجود دارد و باید کار تعمیر ماشین ظرفشویی انجام شود.

4. صدایی شبیه هواپیما و مشکل در موتور

گاهی اوقات پس از پایان کار تخلیه، صدایی ضعیفی از دستگاه شنیده می شود که در ادامه این صدا به قدری زیاد می شود که به صدایی شبیه هواپیما تبدیل می گردد. در این شرایط، به احتمال زیاد موتور دستگاه دچار آسیب شده و برای رفع عیب موتور باید از تعمیرکار مطمئن کمک بگیرید.

5. صدای زوزه کشیدن و ایراد در پمپ و بازوی آبپاش

از موارد رایج در ماشین ظرفشویی ها، ایجاد صدای زوزه کشیدن است که دو علت دارد، یا مربوط به گیر کردن اجسام داخلی، زباله و پسماند مواد غذایی در پمپ است که باید تخلیه شود و یا به دلیل خرابی بازوی آبپاش می باشد.

6. صدای بوق ماشین و عدم آبگیری ظروف

گاهی از ماشین ظرفشویی صدای بوق شنیده شده و دستگاه از کار می افتد. علت بروز این مشکل احتمالا مربوط به عدم آبگیری ماشین، مشکلات در قطعه هیدروستات، شیر برقی و شلنگ های ورودی است.

● عملکرد نامناسب دستگاه

از علائم دیگر خرابی قطعات در ماشین ظرفشویی، عملکرد نامناسب دستگاه است. به این منظور که شست و شو ظروف در ماشین، تمیز انجام نمی شوند و روی ظروف شسته شده آثار لک، سفیدک و کدر شدن مشاهده می شود.

معمولا بروز این مشکلات به دلیل خرابی قطعات دستگاه و آسیب فنی رخ می دهد. البته گاهی نیز به دلیل استفاده از مواد شوینده نامرغوب یا تنظیمات اشتباه دستگاه این نشانه ها ظاهر می شوند‌.

● نشت آب از زیر ماشین

علت نشتی آب از زیر ماشین ظرفشویی نیز می ‌تواند از موارد گوناگونی خرابی در قطعات آن باشد که برای اجتناب از آسیب به سایر بخش های دستگاه، لازم است به سرعت به تعمیر ظرفشویی اقدام کنید. این نشتی می تواند به موارد زیر مربوط باشد:

  1. ایجاد خرابی در پمپ آب ماشین ظرفشویی
  2. فرسودگی و کهنگی واشر لاستیکی دور درب ظرفشویی
  3. خرابی و ایراد در شیر ورودی آب دستگاه
  4. ایجاد ایراد در محفظه مواد شوینده ماشین
  5. خرابی و آسیب بازوی آبپاش و اسپری کننده آب
  6. وجود مشکل در سوئیچ شناور ظرفشویی
  7. خرابی شیلنگ ها و همچنین بست های شیلنگ در دستگاه

2. نشانه های مشکلات الکتریکی و الکترونیکی

ساختار ماشین ظرفشویی به صورتی است که از قطعات و اجزای الکتریکی مختلفی تشکیل شده که هر یک از نقش خاص و مهمی برخوردارند. عملکرد مناسب و هماهنگ این قطعات الکترونیکی باعث روشن شدن ماشین می شود. در مرکز این قطعات برد ماشین است که مانند مغز انسان وظیفه ارسال فرمان های مختلف به همه بخش ها ماشین را دارد. با خرابی هر یک از قطعات الکتریکی، در عملکرد دستگاه اختلال به وجود آمده و دستگاه روشن نمی شود. در این شرایط لازم است که تکنسین ماهری، دستگاه را بررسی نماید.

● عدم روشن شدن دستگاه

از علت های متداول و رایج روشن نشدن ماشین ظرفشویی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. قطع شدن جریان برق

در ابتدای روشن کردن ماشین ظرفشویی، باید متصل بودن برق آن را بررسی کنید. جهت عدم مشکل نوسانات برق، بهتر است در ساعت اوج مصرف از دستگاه استفاده نکنید.

2. خرابی سلکتور یا سوئیچ الکترونیکی

معمولا در ماشین ظرفشویی های جدید، سلکتور یا سوئیچ الکترونیکی به صورت لمسی هستند، اما در نوع قدیمی این ماشین ها، معمولا این سلکتورها دیده می شوند. سلکتور وظیفه انتخاب حالات مختلف فرآیند شست و شو را بر عهده دارد. با خرابی سلکتور، گیر کردن و بیرون نیامدن دکمه آن، ماشین روشن نمی شود.

3. خرابی رله استارت ماشین ظرفشویی

وظیفه رله استارت که بر روی موتور پمپ اصلی نصب می شود این است که قبل از شروع به کار موتور، باید برق لازم برای ماشین ظرفشویی را تامین کند. در نتیجه خرابی رله استارت نیز از دلایل روشن نشدن دستگاه می باشد.

4. باز ماندن درب دستگاه ظرفشویی

گاهی اوقات به علت بد چیده شدن ظروف، درب به طور کامل بسته نشده و دستگاه نمی گردد.

5. وجود ایرادی در برد الکترونیک

وظیفه برد در دستگاه ظرفشویی، کنترل و پردازش تمام اطلاعات و ارسال تصمیم گیری های اصلی به قطعات می باشد. اگه برد ایرادی داشته و یا سوخته باشد، ماشین ظرفشویی روشن نمی شود. از علت ‌های رایج خرابی یا سوختگی برد عبارتند از:

  • نوسان جریان برق
  • استفاده غیر اصولی از دستگاه ظرفشویی
  • عدم خاموش و روشن کردن مداوم
  • عدم فشار دادن یا لمس بی مورد دکمه‌ های دستگاه
  • وارد شدن ضربه به برد
  • وارد شدن آب به پنل دستگاه
6. بروز ایراد در کنترل الکتریکی یا تایمر

وظیفه تایمر یا کنترل الکتریکی این است که زمان بندی مراحل شستشو را بر تنظیم می کنند. خرابی هر یک از این دو قطعه باعث روشن نشدن دستگاه می شود. بهترین راهکار در چنین شرایطی تعمیر ماشین ظرفشویی توسط تکنسین ماهر و مجرب است.

7. از کار افتادن فیوز حرارتی

در برخی از دستگاه هایی که از تایمر و کنترل الکتریکی برخوردارند، برای حفاظت از برد کنترل، از فیوز حرارتی استفاده می شود. این فیوزها در بخش بالایی  مجموعه برد مدار، قرار داشته و زمانی که جریان برق میان پایانه‌ های منفی و مثبت حرکت کند، فعالیت برد شروع می شود. با از کار افتادن فیوز، برد کار نکرده و دستگاه روشن نمی شود.

8. سوختن یا خرابی موتور محرک

وظیفه موتور محرک ماشین ظرفشویی، هدایت جریان آب به دستگاه ماشین ظرفشویی است و نیروی لازم جهت حرکت خود را  از طریق فعالیت تایمر یا کنترل الکترونیکی دریافت می کند. اگر مشکل روشن نشدن از رله یا تایمر نباشد، به احتمال زیاد مربوط به خرابی موتور محرک دستگاه می باشد.

● کار نکردن برنامه ها به درستی

علت کار نکردن درست برنامه های ماشین ظرفشویی می‌ تواند به دلایل مختلفی صورت گیرد که در ادامه برخی از این علت ها را بررسی می کنیم:

1. مشکل در تغذیه برق

ممکن است ماشین ظرفشویی اتصال درستی به برق نداشته باشد و یا در سیستم تغذیه برق خطایی به وجود آمده باشد. در هر دو صورت برنامه ماشین ظرفشویی به درستی عمل نمی کند.

2. خطای سیستم

گاهی در اثر تشخیص بروز خطا توسط ماشین ظرفشویی، برنامه ها دیگر نمی توانند اجرا شوند. در این مواقع کارهایی مانند قطع و وصل مجدد برق، ریست کردن ماشین ظرفشویی یا مشاهده دفترچه راهنما جهت رفع خطاهای مشخص شده به وسیله سازنده، بهترین راه حل هستند.

3. مشکل در سنسورها

گاهی سنسورهای موجود در ظرفشویی، خراب شده یا دچار خطا می گردند که این اتفاق می تواند عدم کارکرد صحیح برنامه های ظرفشویی را به دنبال داشته باشد.

۳. نشانه ‌های مشکلات آب ‌رسانی

گاهی مشکلات به وجود آمده در ماشین ظرفشویی، مربوط به قسمت آبرسانی دستگاه می شود و در این مواقع نیز باید به تعمیر ظرفشویی اقدام کنیم. در زیر به دو مورد از این مشکلات اشاره کرده ایم:

● عدم پر یا خالی شدن کامل مخزن آب

در برخی مواقع پس از اتمام کار ماشین ظرفشویی متوجه می شوید که ظرف ها مثل اول کثیف است. این مشکل مربوط به عدم آبرسانی ماشین ظرفشویی بوده و برای رفع این عیب باید ابتدا دریچه ورود آب به مخزن را کنترل کنید. باید از متصل شدن درست دریچه تخلیه به محل تخلیه مطمئن شوید. برای باز کردن دریچه آب باید آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

راه دیگر برای بررسی پر یا خالی شدن کامل مخزن آب، این است که وقتی از شستشوی ماشین مدت زیادی گذشته است، شناور داخل ماشین را چک کنید. با کمی تکان، متوجه می شوید که شناور درون آب محفظه حرکت می کند یا ثابت است. اگر به میزان کافی آب داخل شناور نباشد، مشخص می شود که لوله کشی آب به طور صحیح انجام نشده و یا آب به میزان کافی وارد مخزن دستگاه نمی شود.

● عدم خروج آب به درستی از دستگاه

از بدترین اتفاقاتی که می تواند برای ظرفشویی شما بیفتد این است که آب آن تخلیه نشود و به همراه کف در ماشین جمع شود. این مشکل به علت عدم خروج آب به طور صحیح از دستگاه می باشد که از مهم‌ ترین دلایل بروز این مشکل موارد زیر است:

  1. گرفتگی لوله فاضلاب
  2. انسداد شیلنگ تخلیه
  3. کثیف بودن فیلتر تخلیه ظرفشویی
  4. ایراد در پمپ تخلیه
  5. خراب شدن برد الکترونیکی

راه‌های پیشگیری از تعمیر ظرفشویی و نگهداری صحیح آن

با رعایت بعضی نکات و توصیه ها می توانید عمر دستگاه خود را به مقدار قابل توجهی افزایش دهید و تا مدت ها به تعمیرکار ماشین ظرفشویی نیاز نداشته باشید. برای مراقبت و نگهداری از ماشین ظرفشویی خود فقط کافیست که دستورالعمل های ساده ای را در دوره زمانی مشخص، رعایت کنید. در ادامه به این نکات اشاره می شود.

۱. راه‌های پیشگیری از مشکلات مکانیکی

همانطور که میدانید دستگاه ماشین ظرفشویی کاربرد زیادی داشته و از وسایل مهم و مفید هر آشپزخانه است. به دلیل حساسیت خاص تعمیر ماشین ظرفشویی، این کار هزینه های قابل توجهی را به همراه دارد زیرا با بروز هرگونه مشکل مکانیکی در این دستگاه، قطعات باید تعمیر یا تعویض شوند. برای پیشگیری از بروز مشکلات مکانیکی دستگاه ظرفشویی خود، باید نکات و اصول خاصی را رعایت کنید.

● تمیز نگه داشتن دستگاه و قطعات آن

یکی از راه های پیشگیری از خرابی ماشین ظرفشویی، تمیز نگهداشتن قطعات و خود دستگاه می باشد که این نکته شامل نظافت قطعات زیر در این دستگاه است:  

1. تمیز کردن فیلتر

در صورت عدم تمیزی فیلتر ماشین ظرفشویی، لکه ها و کثیفی روی ظروف باقی می مانند. بنابراین جهت اجتناب از چسبندگی غذا به ظروف، ایجاد بوی بد در دستگاه و نیز محافظت از پمپ در برابر انسداد، باید به صورت منظم فیلتر دستگاه تمیز شود.

2. تمیز کردن بازوهای چرخان

اسپری و پاشیدن آب توسط بازوهای در حال چرخش در بخش بالای دستگاه باعث می شود فرآیند شستشو به خوبی انجام شود. در صورت انسداد این بازوها یا عدم چرخش درست آن ها، ظرفشویی به مرور زمان، دچار آسیب می شود. بهتر است آن ها را بررسی کرده و در صورت انسداد، با تکه ای سیم نازک یا خلال، سوراخ های آن را که رسوب گرفته اند یا با ذرات غذا مسدود شدند، باز کنید.

3. تمیز کردن واشر و درب

عدم تمیزی بخش بیرونی و لبه های دستگاه، باعث ایجاد بوی بد در آن می شود. زیرا ذرات غذای چسبیده در این قسمت در طول شستشو، تمیز نمی شوند. برای تمیزی لبه و واشر دستگاه، از دستمال مرطوب به همراه مقداری مایع ظرفشویی کمک بگیرید.

4. تمیز کردن لوله تخلیه

لوله تخلیه دستگاه باید به طور مداوم، باز و تمیز شود. زیرا رسوبات و باقی مانده مواد غذایی در آن جمع می شوند. به هر اندازه این قسمت دیرتر تمیز شود، عملکرد منفی آن بر دستگاه بیشتر خواهد بود.

5. تمیز کردن درب دستگاه

ذرات غیر قابل حل، سبب ایجاد انسداد در دروازه و سپس خرابی قطعات داخلی دستگاه می شوند. بنابراین بهتر است درب ظرفشویی خود را به صورت منظم تمیز کنید.

6. نظافت قفسه ‌های ظرفشویی

بهتر است در بازه زمانی مشخصی، قفسه ها و نگهدارنده های ظروف در داخل دستگاه را خارج کنیم و با مایع ظرفشویی و آب گرم بشوییم.

7. تمیز کردن داخل دستگاه

لازم است که دیواره های ماشین و محفظه مواد شوینده را به وسیله آب گرم و مایع ظرفشویی، به خوبی تمیز کنید.

● استفاده صحیح از ماشین ظرفشویی

   جهت استفاده درست از ظرفشویی باید به چند نکته زیر دقت کنید:

  1. ظروف داخل ماشین را از عقب به جلو بچینید.
  2. چاقو، چنگال و قاشق ها را مرتب و در جای خود قرار دهید.
  3. قبل چیدن ظروف در ماشین، آن ها را تمیز کنید.
  4. نمک دستگاه باید به صورت مداوم چک شود.
  5. از دمای آب مناسب استفاده کنید.
  6. در انتخاب برنامه شستشوی مناسب دقت کنید.
  7. دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی را قبل از استفاده از آن مطالعه کنید.

● جلوگیری از آسیب به درب و سطوح دستگاه

سطوح و درب ماشین ظرفشویی گاهی از درون و نیز از محیط بیرون می توانند آسیب ببینند. یکی از نکات مهم در جلوگیری از آسیب به درب و سایر سطوح ماشین این است که در چیدمان ظروف در داخل دستگاه دقت بسیاری کنیم. مثلا سعی کنیم چاقوها ، کفگیر ها، چنگال ها و سایر ابزار نوک تیز را به صورتی در دستگاه قرار دهیم که به درب دستگاه و سطوح داخلی آن آسیبی نرسانند. نکته دیگر اینکه بهتر است دستگاه را طوری پر نکنیم که مجبور شویم درب آن را با فشار ببندیم. برای نگهداری از سطح بیرونی نیز باید ماشین ظرفشویی در آشپزخانه طوری قرار بگیرد که درب آن بدون ممانعت باز و بسته گردد.

۲. راه‌های پیشگیری از مشکلات الکتریکی و الکترونیکی

لازم است به نکاتی برای جلوگیری از بروز مشکلات الکتریکی در ماشین ظرفشویی دقت کنیم. این نکات به شرح زیر است:

● استفاده از محافظ برق

محافظ برق ماشین ظرفشویی، ابزاری الکتریکی مطمئن و کاربردی است که در مقابل نوسانات جریان برق، عملکردی عالی دارد. وظیفه محافظ این است که در آسیب‌ های احتمالی، در زمان نوسانات ناگهانی و همچنین رعد و برق‌ که گاهی آسیب جدی به ماشین ظرفشویی وارد می کند، از دستگاه محافظت کرده و با عملکرد خود مانع بروز اختلال در عملکرد آن و وارد شدن خسارات جدی به دستگاه می شود.

● عدم تعمیرات غیر حرفه‌ ای دستگاه

در  تعمیر ماشین ظرفشویی احتیاج به اطلاعات تخصصی خاصی درباره مکانیسم عملکرد دستگاه می باشد. زیرا از ورود ماشین های ظرفشویی به آشپزخانه های ایرانی، مدت زیادی نگذشته است و تعمیر و عیب یابی این دستگاه از عهده همه تعمیرکاران بر نمی آید و فقط افرادی با تجربه لازم و کافی در این زمینه می توانند ای تعمیرات را به طور حرفه ای انجام دهند. هرگونه تعمیرات غیر حرفه ای این دستگاه توسط افراد بی تجربه می تواند باعث وارد شدن خسارات و صدمات جبران ناپذیری به ماشین شود.

● رعایت دقیق دستورالعمل ‌ها در دفترچه راهنما

در سال های اخیر، ماشین ظرفشویی از لحاظ کمک کنندگی و نیز ذخیره زمان، در میان افراد به دستگاه محبوبی تبدیل شده است. دفترچه راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی به این دلیل نوشته شده تا شما با رعایت دقیق دستورالعمل های آن، طول عمر مفید، کارایی و کاربرد دستگاه خود را افزایش دهید. گاهی اوقات که خانم ها در موقعیتی قرار می گیرند که عملکرد دستگاه طبیعی و مثل همیشه نبوده و با مشکل مواجه می شود‌، می توانند با مراجعه و مطالعه این دفترچه راهنما،  مشکل خود را حل کنند.

۳. راه‌ های پیشگیری از مشکلات آب‌ رسانی

مشکلات آبرسانی در ماشین ظرفشویی و عدم ورود آب به دستگاه، از خرابی های متداول و رایج است که کاربران بسیاری دچار این مشکل شده اند. در این شرایط تا زمانی که به تعمیر ظرفشویی اقدام نکنند، نمی توانند از آن استفاده نمایند. پس بهتر است تا جایی که ممکن است از بروز چنین مشکلی پیشگیری کنید. در ادامه به راه هایی برای پیشگیری از مشکل آبرسانی ماشین ظرفشویی می پردازیم:

● استفاده از مواد شستشوی مناسب

استفاده از شوینده‌ های بی کیفیت، غیر استاندارد و فاسد در ماشین ظرفشویی می تواند خسارات و آسیب های جدی به دستگاه وارد کند. مواد شستشوی نامناسب، به علت حلالیت کمتر، در داخل ماشین ظرفشویی حل نشده و شستشوی ظروف را با مشکل روبرو می کنند. عدم حلالیت این قرص ها نیز باعث رسوب آن ها در بخش های مختلف دستگاه می شود.

علاوه بر این، استفاده از مواد نامرغوب، سبب گیر کردن کلید سوئیچ مخزن در خود و عدم باز شدن درب مخزن در زمان مناسب می شود. به این صورت در دستگاه مشکل آبرسانی صورت می گیرد. پس جهت پیشگیری از بروز این مشکلات باید مواد شوینده مرغوب و مناسب تهیه کرده و آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

● پاک نگه داشتن فیلترها و لوله ‌ها

ماشین ظرفشویی دارای دو فیلتر است که یکی جهت جلوگیری از ورود ذرات ریز و درشت مواد غذایی و رسوب آن ها در پمپ تخلیه بوده و دیگری نیز جهت جلوگیری از وارد شدن رسوب آب به داخل ماشین ظرفشویی می باشد.  فیلتر اول در قسمت پایین دستگاه و در ابتدای پمپ تخلیه قرار داشته و عملکرد مهم جلوگیری از ورود مواد غذایی و رسوب آن می تواند برای دستگاه حیاتی باشد. زیرا با ورود این مواد به داخل پمپ تخلیه، پمپ خراب شده و باید تعویض گردد.

فیلتر دوم نیز نقش مهمی دارد و اگر درست عمل نکند، به مرور زمان با ورود رسوبات به داخل ماشین، دستگاه خراب می شود و این دو فیلتر همواره باید تمیز و پاک باشند تا از بروز این مشکلات جلوگیری شود. علاوه بر این، لوله فاضلاب دستگاه نیز باید در بازه زمانی خاصی، بررسی و تمیز شود، زیرا گرفتگی لوله فاضلاب و برگشت آب از آن باعث عملکرد نادرست شستشو شده و به سایر قطعات آسیب می رساند.

تعمیر ماشین ظرفشویی در تعمیرگاه مجاز تاپ تعمیر

ما در نمایندگی و تعمیرگاه مجاز تاپ تعمیر، انواع ماشین های ظرفشویی در برندها و مدل های مختلف را تحت پوشش خدمات خود داریم، به طوری که برای تعمیر ظرفشویی خود نگران برند و مدل آن نباشید و فقط کافیست با ما تماس بگیرید، البته لازم به ذکر است که در حال حاضر خدمات ما، فقط برای استان تهران (به جز دماوند و فیروزکوه) به صورت ۲۴ ساعته و در محل و منزل شما می‌باشد.

ما در شمال تهران، جنوب، شرق، غرب، شهرهای پردیس، رودهن، بومهن و همچنین شهر ری نمایندگی و شعبه داریم و حتی رستوران‌ها و هتل‌ها نیز می‌توانند برای تعمیر ماشین ظرفشویی صنعتی خود با ما تماس بگیرند و روی خدمات ما حساب کنند.

سوالات متداول تعمیر ظرفشویی

در بخش زیر میتوانید سوالات متداول و مشکلات رایج را مشاهده نمائید و در صورت نبود مشکل شما در بخش زیر با کارشناسان تاپ تعمیر تماس بگیرید.

آیا می ‌توانم ماشین ظرفشویی را خودم تعمیر کنم؟

در برخی موارد، مشکلات ایجاد شده در ظرفشویی، جزئی بوده و خودمان می توانیم برطرف کنیم. بعضی مواقع این مشکلات پیچیده می شود و به علت تخصصی بودن فرآیند تعمیر ماشین ظرفشویی، لازم است این کار توسط فردی مسلط در این زمینه انجام شود. زیرا با تعمیر خودسرانه دستگاه خود باعث می شویم به سایر قطعات ماشین نیز آسیب وارد شود.

آیا استفاده از مواد شوینده ناسالم می‌تواند باعث خرابی ماشین ظرفشویی شود؟

استفاده از مواد شوینده نامناسب و نا مرغوب، علاوه بر تمیز نشستن ظرف ها در ماشین، باعث خرابی قطعات ماشین ظرفشویی نیز می شود‌. مواد شوینده ماشین ظرفشویی به صورت های مختلفی مانند مایع، ژل، قرص، پودر، مایع جلا دهنده، روغن و نمک مخصوص ظرفشویی در بازار موجود هستند. مواد شوینده ی نامرغوب معمولا تقلبی، تاریخ مصرف گذشته، بی کیفیت هستند.

تعمیر ماشین ظرفشویی